kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
نیویورک تایمز:

تحریم‌های ایران را بردارید و تحریم‌های جدید را جایگزین کنید!

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تاکید کرد: آمریکا باید تحریم‌های ایران را بردارد و تحریم‌های جدیدی را جایگزین آنها کند.



روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: آیا آمریکا باید تحریم‌های ایران را بردارد یا اینکه تحریم‌های جدیدی اعمال کند؟ پاسخ کوتاه آن است که دولت اوباما باید هر دو کار را انجام دهد.
در ادامه گزارش آمده است: براساس قول داده شده در برجام، آمریکا باید از زمان اجرایی شدن آن، تحریم‌های ایران را بردارد.شاید این کار تا اوایل هفته آینده عملی شود.
نیویورک تایمز تاکید کرد: از سوی دیگر دولت اوباما عاقلانه در حال برنامه‌ریزی برای مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید در پاسخ به دو آزمایش‌ اخیر موشکی بالستیک ایران است.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: دولت اوباما تصریح کرده که حتی پس از رفع  تحریم‌هایی که براساس توافق هسته‌ای رفع می‌شود، تحریم‌های برنامه موشکی، تروریسم و حقوق بشر در قبال ایران باقی می‌ماند. نیویورک تایمز تاکید کرد: در همین حال تحریم‌های آمریکا روی شرکت‌هایی که به ایران سلاح می‌فروشند، باقی خواهد ماند.
در ادامه گزارش آمده است: در حالی که درباره تاخیر در اجرای تحریم‌های جدید ضد ایرانی توضیح داده نشد، اما باید گفت که این یک لحظه حساس و شکننده است و این درست است که باید منتظر ماند چرا که ایران در آستانه اجرای توافق هسته‌ای است.
 اشتراک نظر دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای اعمال تحریم‌های جدید
در همین حال،روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: هم نمایندگان دموکرات و هم جمهوریخواه خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند. به گزارش فارس، این روزنامه آمریکایی تاکید کرد: برای حفظ اعتبار آمریکا در توافق هسته‌ای، کاخ سفید باید تحریم‌هایی را علیه ایران بعد از انجام دو آزمایش موشکی که اخیرا انجام شد اعمال کند و آن را پیش ببرد.
گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در زمینه طرح جمهوریخواهان برای دشوار کردن رفع تحریمها علیه ایران رأی گیری می‌کند.
این طرح که خواستار دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران است هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به تصویب رسید و برای رأی‌گیری مجدد به صحن اصلی مجلس ارجاع داده شد.
 موگرینی: تاریخ رفع تحریم‌ها مشخص نیست
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تاریخ مشخصی برای رفع تحریم‌های ایران وجود ندارد، اما احتمالا این اتفاق به زودی رخ می‌دهد. به گزارش خبرگزاری‌ها، «مجید تخت روانچی» معاون وزیر امور خارجه در حاشیه نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: زمان مشخصی برای آغاز اجرای برجام اعلام نشده است و اخبار منتشره مبنی بر اینکه زمان اجرای برجام به تعویق افتاده است، صحت ندارد.
تخت روانچی افزود: پیش بینی اینکه بتوانیم روز مشخصی را برای اجرای برجام اعلام کنیم بسیار دشوار است. وی در ادامه گفت: یکی از تعهدات ما این است که اراک نوسازی شود، تمام آنچه قرار بود در اراک انجام شود در حال اجراست.
معاون وزیر خارجه تصریح کرد: کار طرف مقابل راحت‌تر است و می‌داند که به محض اعلام آژانس باید تعهدات خود را عملی و تحریم‌ها را برطرف کند.