kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

پیونگ یانگ: مذاکرات هسته‌ای با آمریکا یعنی دچار شدن به سرنوشت صدام و قذافی

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی اعلام کرد، این کشور نه با آمریکا مذاکره می‌کند و نه برنامه هسته‌ای خود را رها می‌‌کند، چون نمی‌خواهد به سرنوشت «صدام» و «معمر قذافی» دچار شود.


خبرگزاری دولت کره شمالی اعلام کرد، سرنوشت «صدام» و «معمر قذافی» نشان می‌دهد که اگر کشورها تمایلات اتمی خود را رها کنند، چه اتفاقی برایشان می‌افتد. در ادامه این گزارش تحلیلی آمده است: «چهارمین آزمایش هسته‌ای تحولی بزرگ بود و  این آزمایش برای کشور در مرزهایش و در مقابل ایالات متحده، قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کند. تاریخ  نشان داده است که بازدارندگی هسته‌ای قوی‌ترین و ارزشمندترین شمشیر برای خنثی کردن تهاجمات خارجی است.»
کره شمالی اخیرا یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است. این اقدام، موجی از وحشت را در کشورهای همسایه کره شمالی و اروپا و آمریکا به وجود آورد.
خبرگزاری دولت کره شمالی همچنین، افزود: «شرایط کنونی بین‌المللی مشابه قانون جنگل است و هر که قدرتمندتر باشد زنده می‌ماند. رژیم صدام درعراق و رژیم قذافی در لیبی پس از آنکه از توسعه برنامه هسته‌ای خود دست برداشتند، دیگر نتوانستند از سرنوشت خود بگریزند. هر دوی آنها مرتکب اشتباه شده‌اند لذا، درخواست  از کره شمالی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای هم بی‌فایده است.»
گفتنی است قذافی نیز قبل از سرنگونی دولتش در سال 2011، در مورد توافقات هسته‌ای خود با غرب ابراز پشیمانی می‌کرد و  از سایر کشورها می‌خواست اشتباه او را تکرار نکنند.
همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش هسته‌ای کره شمالی، دولت سئول مناطق گردشگری در مرز دو کره را تعطیل کرد. پیونگ یانگ هم از کره جنوبی خواست، به جنگ روانی از طریق بلندگوهای نصب شده در مناطق مرزی پایان دهد.
دولت پکن هم از مقامات آمریکایی خواست، سنجیده‌تر عمل کنند و به اظهارات تنش‌زا پایان دهند.
خبر دیگر از کره شمالی اینکه، تلویزیون این کشور تصاویری را پخش کرده که نشان می‌دهد یک فروند زیردریایی ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک می‌کند و «کیم جون اون» رهبر کره شمالی، عملیات پرتاب را به دقت زیر نظر دارد.