kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

انتقاد سید حسن نصرالله از اعدام آیت‌الله نمر وزیر خارجه آل خلیفه را به فحاشی واداشت

وزیر خارجه بحرین طی سخنانی خارج از نزاکت و اخلاق، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به طرز شرم‌آوری مورد توهین و فحاشی قرار داد.


سرویس خارجی-

«خالد بن احمد آل خلیفه» طی اظهاراتی که پیش از هر چیز، نشان‌دهنده بیچارگی، ضعف و درماندگی او و رژیم آل خلیفه در برابر قیام بزرگ مردم بحرین است، خواستار حذف «سیدحسن نصرالله» شد!
خبرگزاری فارس با پوشش خبر فوق، به نقل از وزیر خارجه بحرین افزود: «بار دیگر آنچه قبلا گفته بودم را بازگو می‌کنم؛ خلاص کردن لبنانی‌ها از حزب‌الله تروریست و رهبر جنایتکار و مزدورش، یک وظیفه ملی و قومیتی برای برادران لبنانی است.»!
البته این خبرگزاری با رکیک خواندن بخش‌هایی از اظهارات «خالد بن احمد»، آنها را پوشش نداد. این حرف‌های رکیک هرچند قابل انتقال نیست، ولی وقتی از زبان وزیر خارجه یک کشور بازگو می‌شود، از لحاظ سیاسی بسیار پرمعنا می‌تواند باشد و به تنهایی، خیلی از مسائل را برملا می‌کند که وحشت، بحران‌زدگی و تحت فشار بودن از جمله آنهاست.
خوشبختانه اکنون امت اسلامی به آن درجه از آگاهی و پختگی رسیده است که وقتی می‌شنود وزیر خارجه بحرین به نصرالله نسبت‌هایی چون جنایتکار و مزدور می‌دهد، همان‌جا متوجه می‌شود که او دارد آدرس را اشتباه می‌دهد، چرا که کیست که نداند دبیرکل حزب‌الله خودش با جنایتکارانی چون رژیم صهیونیستی می‌جنگد و مقابل مزدوران و عوامل منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل مثل عربستان و بحرین ایستاده است.
در واقع آنچه وزیر خارجه بحرین را به هم ریخته، اظهارات اخیر نصرالله در محکومیت اعدام آیت‌الله «نمر» و 46 نفر دیگر در عربستان است. اینکه چرا انتقاد از عربستان، سران منامه را عصبانی می‌کند بماند، اما نکته مهم این است که نصرالله چیزی را محکوم کرد که اروپا و آمریکا هم برای حفظ ظاهر هم که شده، با دبیرکل حزب‌الله همصدا هستند و اتفاقا این اولین‌بار است که غرب عربستان را شماتت می‌کند. به هر حال، اظهارات نسنجیده و خشم‌آلود این آدمک آل خلیفه نشان می‌دهد که پایان کار رژیم بحرین مثل آل سعود در عربستان خیلی نزدیک است.
دیروز حتی خبر رسید، رژیم آل خلیفه نیز با درخواست سعودی‌ها، روابط دیپلماتیک خود با ایران را هم قطع کرده است. علت این امر، اعتراض ایران به اعدام رهبر 7 میلیون شیعه عربستان است!