kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
نمایندگان در گفت و گو با کیهان:

دستان غرب‌ در کنار آل سعود به خون ‌آیت‌الله نمر آلوده است

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان تاکید کردند: سران آمریکا و غربی‌ها خودشان در جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر شریک هستند و واکنش آنها به این جنایت اخیر ریاض شرم‌آور است.

سرویس سیاسی-

مدعیان حقوق بشر در غرب و آمریکا به بهانه‌های مختلفی به دنبال آن هستند تا با جنجال‌سازی و غوغاسالاری، کشورهای مستقل را متهم به نقض حقوق بشرکنند اما در قبال جنایت رژیم بدوی عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان که الفبای حقوق بشر را هم نمی‌داند سکوت اختیار کرده و فقط به ابراز تاسف بسنده می‌کنند تا سند دیگری باشد بر ابزاری بودن حقوق بشر از نوع غربی.
در همین ارتباط ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کیهان با تاکید بر اینکه دستان غربی‌ها به خون شیخ نمر آغشته است گفت: سران آمریکا و غربی‌ها خودشان در جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر شریک هستند .
وی  با اشاره به اینکه  بدون قطع جنایتی که سران عربستان مرتکب شدن با چراغ سبز غربی‌ها  و سرویس‌های جاسوسی آنها بوده است افزود: نباید انتظار داشت که  آمریکا و کشورهای غربی این اقدام وحشیانه را محکوم کنند زیرا غرب ثابت کرده است که فقط در صورتی پیگیر خواسته‌های حقوق بشری است که نفعی برایش داشته باشد .
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم سفاک عربستان با این اقدام جنایتکارانه به دنبال ایجاد اختلاف در بین شیعیان و اهل سنت هستند ابراز داشت: باتوجه به اینکه نقشه‌های عربستان در منطقه با شکست مواجه شده است و خسارت‌های مالی و حیثیتی را برای آنها به همراه داشته است با این چنین اقدامات شنیعی به دنبال انحراف افکار عمومی از ناکامی‌های خود در جبهه‌های سوریه، عراق و یمن هستند .
ابراهیم آقا محمدی با تاکید بر اینکه غربی‌ها خود شریک جرم در این جنایت دردناک هستند خاطر نشان کرد: امروز آنهایی که برای حقوق حیوانات نیز گریبان چاک می‌کنند، کجایند تا درباره اعدام این مرد مبارز آزادی خواه که جانِ کلامش براساس منشور سازمان ملل متحد، برقراری حق تعیین سرنوشت برای مردمش بود، دل بسوزانند.
همچنین فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با محکومیت شهادت شیخ نمر توسط رژیم آل سعود اظهارداشت: کاملا مشخص است که این جنایت هولناک برخاسته از دخالت‌های آمریکایی‌ها در خاورمیانه است . وی افزود:  به شهادت رساندن پرچمدار شیعیان عربستان نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان بوده و نشان می‌دهد بنیان اینگونه جنایات تفکر وهابیت و جریان تکفیری ـ سلفی است که با حمایت کشورهای غربی صورت گرفته است .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: بی‌شک دست خبیث سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم در این جنایت دیده می‌شود و به دنبال تشدید شکاف بین مسلمانان نمایان است که  با اراده امت اسلامی بویژه مردم مسلمان عربستان اعم از شیعه و سنی قطع خواهد شد.
وی تصریح کرد: از سازمانها و نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان انتظار است با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت سبوعانه بموقع موضعگیری کرده و با محکومیت شدید آن به وظیفه خود عمل نماید.
در ادامه قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه غرب خود در این جنایت شریک ردیف اول در کنار آل سعود است گفت: حکام سعودی عروسک‌های کوکی غرب هستند و بدون اجازه آنها کاری نمی‌کنند.
وی ادامه داد: چگونه است که محافل حقوق بشری و مجامع جهانی که دائما درخصوص نقض حقوق بشر داد سخن می‌دهند و قطعنامه و بیانیه صادر می‌کنند، در برابر اعدام این عالم برجسته و 47 فعال دیگر حقوق مدنی ـ سیاسی این کشور سکوت اختیار کرده‌اند؟
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با اتخاذ مواضع دوپهلو در این خصوص دورنگی خود را نشان دادند ابراز داشت: سران غرب ثابت کرده‌اند که قایل به تروریسم خوب و بد هستند و حقوق بشر را بر مبنای منافعی که برای آنها دارد توضیح و تفسیر می‌کنند.
جعفری تصریح کرد: شمارش معکوس برای  سقوط حیات خلوت رژیم صهیونیستی آغاز شده  است که با تقویت اتحاد بین مسلمانان منطقه این روند شتاب بیشتری به خود  خواهد گرفت .
در ادامه هدایت الله میرمراد زهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با محکومیت شهادت شیخ نمر  توسط رژیم آل سعود گفت: غرب همیشه به دنبال آن بوده است تا در بین مسلمانان تفرقه بیندازد و در این میان هزینه‌های سنگینی را پرداخته است تا هر روز آتش تفرقه در بین امت اسلامی شعله ور‌تر شود .
وی اظهار داشت: کلیه مسلمانان منطقه اعم از شیعه و سنی راضی نبودند که این اتفاق برای رهبر شیعیان عربستان بیفتد زیرا غرب همیشه به دنبال آن بوده است تا از این گونه اقدامات به اهداف پلید خود برسد .
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  شهادت مظلومانه رهبر شیعیان عربستان،، نشانگر واقعیت تلخ افراطی‌گری، و کینه پراکنی حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی این رژیم خبیث است که سرکوب و برادرکشی را راه خروج از بن بست و استیصال سیاسی خود دانسته است.