kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

لطیفه خنک درباره عقل و اعتدال از زبان عضو حزب منحله افراطیون(خبر ویژه)

بازداشتی فتنه 88 و عضو حزب منحله‌ سازمان مجاهدین (انقلاب) می‌گوید، اصلاح‌طلبی یعنی عقلانیت و ما نگرانیم تندروها، مدیریت اصولگرایان را برعهده بگیرند.


فیض‌ا... عرب‌سرخی در مصاحبه با ایلنا گفته است: نگاه اصلاح‌طلبان یعنی عقلانیت و درایت و توجه به مسائل روز.
عرب‌سرخی با اشاره به اصولگرایان ابراز داشت: در میان اصولگرایان نیروهایی هستند که عقلانی‌تر و منطقی‌تر از تندروها فکر می‌کنند. آنها برخلاف تندروها به کارآمدی نظام بیشتر توجه دارند. به میزانی که اعتدال و عقلانیت میان اصولگرایان بیشتر شود، از یک طرف، بخش‌هایی از اصولگرایان تندتر می‌شوند و از یک طرف، بخش‌هایی از اصولگرایان میانه‌روتر می‌شوند.
وی با اشاره به اصولگرایان میانه‌رو بیان کرد: اصولگرایان معتدل با فعال‌تر شدن بیشتر باید به تعدیل فضا در جهت یک فضای رقابتی قابل قبول کمک کنند تا از این طریق اگر حتی آنها نیز پیروز صحنه انتخاب شدند، این احساس وجود داشته باشد که اصول کلی کشور آسیب نمی‌بیند.
عرب‌سرخی مدعی شد: بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب نگران هستند اصولگرایان تندرو مدیریت اصولگرایان را برعهده بگیرند.
 ادعای عاقل شدن و اظهار نگرانی درباره تندروی در میان اصولگرایان در حالی است که حزب منحله سازمان مجاهدین (انقلاب) پدرجد افراط‌گری، آشوب‌افکنی و ساختارشکنی در 2 دهه اخیر محسوب می‌شود تا آن جا که برخی اعضای آن نظیر تاج‌زاده، حجاریان، بهزاد نبوی و ... تئوریسین یا کارگزاران قانون‌شکنی و یاغی‌گری و آشوب‌افکنی در قضایای تیرماه78  و انتخابات سال 88 بودند، ضمن اینکه برخی اعضای بی‌خرد این گروه نظیر آغاجری تا مرز اهانت علنی به امامت و مرجعیت و تشبیه تقلید از مراجع به کار میمون و افیون خواندن دین و... پیش رفتند.