kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

حکومت احمق‌ها(نگاه)


علی اکبری
تاریخ اسلام شاهد بسیاری از نفوس مطهره متقیان و مؤمنانی بوده است که به دست حکام طاغوت، به انحاء مختلف مورد ایذا و اذیت، حبس و شکنجه و تبعید قرارگرفته و یا با نثار جان خویش، پیمان خود با ذات باری‌تعالی را به سرانجام رسانده و در کمال قرب الهی قرارگرفته‌اند. اصولا باید این امر را به فراتر از تاریخ اسلام که به تاریخ بشریت تعمیم داد چرا که از ابتدای خلقت آدم ابوالبشر، نبرد بین حق و باطل آغاز شده است و این نبرد همیشگی خواهد بود. البته هستند ساده‌انگارانی که از تعامل حق و باطل و اعتدالی سخن می‌گویند که معنای آن جز کوتاه آمدن جبهه حق و پیشروی باطل چیز دیگری نخواهد بود. ساده‌دلانی که تصور می‌کنند با جمع‌آوری تعدادی سانتریفیوژ، دعوای حق و باطل تمام خواهد شد و می‌توان با ابلیس اکبر به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی کرد. بیراهه نرویم و به متن برگردیم. حکومت آل سعود که جز آل صهیون و زاده انگلیس خبیث، نام دیگری نمی‌توان بر آن نهاد، خائن‌الحرمینی که از برکت خانه امن الهی، برای خویش نام و نانی یافته است و هرسال به شکل‌های مختلف، حاجیان قدم گذاشته به سرزمین وحی را می‌آزارد و جان عده‌ای از ایشان را بی‌گناه می‌گیرد و هر چند سال، کشتاری راه می‌اندازد، حکومت وحشی و به دور از تمدن و مدنیت که در تفکر جاهلیت درجامی‌زند و به مدد فروش نفت، این سرمایه مادی جهان اسلام، از تمدن، فقط طرب و بدمستی و اتومبیل‌‌های آخرین سیستم و از فناوری تنها تجهیزات جنگی غربی، آن هم برای نسل‌کشی و کودک‌کشی را می‌شناسد، جنایتی دیگر را در کارنامه سراسر نحوست و سیاه خویش رقم زد و مردی از تبار اولیاء‌الله که زبانی جز امربه‌معروف و کرداری جز نهی از منکر و دعوتی جز به حق نداشت را پس از مدت‌ها حبس آن هم با بدنی مجروح و زخمی، به شهادت رساند. خبر شهادت آیت‌الله نمر، تنها چند هفته پس از کشتار شیعیان نیجریه که در آنجا نیز دست آل‌صهیون در جنایت علیه مؤمنان، قابل مشاهده است و تنها اندکی بعد از اجلاس متفکران تقریبی جهان اسلام در تهران که در آن دعوت به برادری و وحدت بین مسلمانان مطرح گردید، توسط حکومت سعودی منتشر شد تا نشان دهد حاکمان جاهل و بی‌مقدار سعودی، منطقی جز خشونت و ارعاب را نمی‌شناسند. حکام تازه به مسند قدرت نشسته‌ای که نه شرم و حیایی دارند و نه شیوه حکومتداری را آموخته‌اند چرا که حکومت به کفر می‌ماند و به جور، هرگز و اینان اگر عقل و شعور داشتند، در ظلم کردن نیز اندازه نگه می‌داشتند. کشتار کودکان و زنان یمنی، مشارکت در شکنجه و کشتار مردم بحرین، فتنه‌انگیزی در سوریه و عراق و... تنها گوشه‌ای از تدابیر این حکومت سراسر جور و ستم است و قتل آیت‌الله نمر، آخرین جنایت این رژیم.
فتاوی عجیب ‌و غریب و مضحکی که مفتیان سعودی صادر می‌کنند و گروه‌هایی چون داعش، النصره، احرارالشام، بوکوحرام و... مستند به همین فتاوی و مستظهر به دلارهای نفتی آل سعود، به قتل و غارت و نسل‌کشی مشغول‌اند بخشی از به ظاهر اسلامی است که اینان خود را مسلمان به آن می‌نامند و در کنار این اسلام که حقیقتا همان اسلام آمریکایی است، دیگر مسلمین اعم از شیعه و سنی، کافر و مهدور الدم شمرده می‌شوند و با این حساب تکلیف غیرمسلمانان نیز مشخص است. رفتار داعش و النصره و دیگر گروه‌های تروریستی با الفاظ و عناوین مختلف در مواجهه با مقدسات مسلمین، مسیحیان و دیگر ساکنان سوریه و عراق، این حقیقت را بر همگان مشخص نموده است. این حکومت با همه این خباثت و آلودگی، خود را مدافع دموکراسی نامیده و از روی کار آمدن دولتی دموکراتیک در سوریه سخن می‌گوید و اعلام می‌دارد برای نیل به این هدف مقدس! از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. شگفتا که با این وصف، زبان قاصر است که با چه الفاظی می‌تواند برای این اقدامات، واژگان مناسب را اختیار نماید.
حکام عربستان که در درون با جنگ قدرت مواجه‌اند و در خارج با عدم مشروعیت، به مانند غریقی می‌مانند که برای بقای خویش، به هر خس و خاشاکی دست می‌آویزد تا بلکه نجات پیدا کنند. رژیم صهیونیستی، حکومت هیتلری اردوغان در ترکیه و آمریکا که بدهکارترین دولت تاریخ است، اگر می‌توانستند سودی به آل سعود برسانند، قبل از آن خود را نجات می‌بخشند. تاریخ در حال عبور از مرحله‌ای حساس است و بیداری اسلامی که نظام سلطه تلاش نمود آن را منحرف سازد، بار دیگر سر برآورده است و این بار با قدرت و قوت بیشتر و تجربه گرفتن از شکست گذشته سعی دارد به آرمان امت واحده اسلامی و تمدن نوین اسلام ناب نزدیک شود. آیت‌الله زکزاکی در نیجریه، آیت‌الله نمر در عربستان، علمای اسلامی در عراق، یمن، بحرین، سوریه و ... شاخه‌های شجره طیبه‌ای هستند که حضرت روح‌الله آن را غرس کرده و حضرت امام خامنه‌ای آن را پرورانده و اکنون آن نهال، درخت تنومندی شده که سایه خود را در اقصی نقاط عالم گسترانیده است. جهال حاکم بر عربستان با تفکر سیاه خویش می‌پندارند که با کشتن امثال شهید آیت‌الله نمر، این حرکت متوقف خواهد شد و نمی‌دانند که در مکتب ما، خون شهید احیاگر ملت و برکننده ریشه ظلم و ستم است. هر جا خون شهیدی بر زمین جاری شد، حرکتی مقدس سر برآورد و اکنون نوبت آل سعود صهیونیست است که به مدد خون این مظلوم سعید، سرنگون گردد. تنها احمق‌ها هستند که فکر می‌کنند با کشتن امثال شیخ نمر، بر عمر حکومتشان افزوده خواهد شد. دیر نخواهد بود که مکر و کید این دشمنان دین خدا به خودشان بازخواهد گشت و البته عذاب آخرت بسی خوارکننده و سخت‌تر خواهد بود.