kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

کوتاه از انتخابات


اصولگرایان به لیست واحد می‌رسند
حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی  گفت اصولگرایان در انتخابات آتی به لیست واحد دست پیدا می‌کنند. به گزارش ایسنا وی درباره احتمال وحدت اصولگرایان پیرامون ائتلاف، گفت: اگر امیدی نبود کنار هم نمی‌نشستند. همه امیدوارند و ما هم امیدواریم هم لیست واحد شکل بگیرد و هم این لیست واحد مورد اقبال جامعه اصولگرایی و عموم جامعه قرار گیرد.
حسین طلا درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نیز افزود: البته اصلاح‌طلبان هم در این دوره از انتخابات مشکل خاص خود را دارند. دولت هم خیلی علاقه ندارد که تمام کرسی‌ها به اصلاحات برسد، زیرا این اصلاحات، همان اصلاحاتی است که تندروی‌های خود را داشته و دارد و همچنان که هنوز خاطره افراطی‌گری‌هایی که در مجلس ششم اتفاق افتاد باقی است.
طلا درباره نسبت ائتلاف اصولگرایان با تندروها نیز گفت: اگر کسی بر روی اعتقادات و اصولش ایستاد و پافشاری کرد، این تعصب خوب است یا بد؟ من فکر می‌کنم باید شاخصه‌هایی را از اعتقادات و کارآمدی عملکرد افراد مشخص کنیم که بتواند گره مشکل مردم را باز کند. وقتی این چارچوب تعیین شد هر کس از این چارچوب رد شد نیز مشخص است.

شورای نگهبان فتنه‌گران را رد صلاحیت کند
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بزرگ با صدور بیانیه‌ای از شورای نگهبان درخواست کرد با رد صلاحیت افرادی که با اقدامات خود بر آتش فتنه دمیده‌اند کشور را از بروز فتنه‌های دیگر مصون بدارد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:در موقعیت حساس کنونی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم و باتوجه به ثبت‌نام افراد معلوم‌الحالی که سابقه سیاهی در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ داشتند نقش حساس شورای محترم نگهبان بیش از پیش احساس می‌گردد. ما دانشجویان انقلابی از مسئولین محترم شورای نگهبان خواستاریم که بدون هیچ‌گونه تسامح؛ افراد و هم‌دستان آنها که با اقدامات خود بر آتش فتنه دمیده و نشان دادند پتانسیل براندازی نظام اسلامی را دارند با عدم تایید صلاحیتشان کشور عزیزمان ایران را از بروز فتنه‌های دیگر و هزینه‌های گزاف مصون بدارد.

همراهان فتنه، لیاقت ورود به مجلس را ندارند
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: کسانی که در پرونده‌شان همراهی با جریان فتنه است، لیاقت همراهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ندارند.
سردار حسین نجات در «رادیو گفت‌وگو» وظیفه مهم وزارت کشور و هیئت نظارت و اجرایی در انتخابات پیش رو را متذکر شد و گفت: اینها باید در عمل نشان دهند که چقدر به انقلاب پایبند هستند و این پایبندی بدین معناست که جلوی جریان فتنه را بگیرند؛ کسانی که پرونده‌شان همراهی با جریان فتنه است، لیاقت همراهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارند و انتخابات ۹۴ آزمون پایبندی وزارت کشور و شورای نگهبان به قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه کسانی که از فتنه برائت می‌جویند باید این مسئله را رسما اعلام کنند، خاطرنشان ساخت: اگر این را بگویند قطعا مردم و نظام می‌پذیرند؛ ولی مشکل ما با افراد طرفدار فتنه این است که نمی‌خواهند مرز خود را با ضدانقلاب و فتنه‌گران مشخص کنند.