kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

کریسمس مردم آمریکا در سایه وحشت از حملات تروریستی

دولت آمریکا همزمان با آغاز جشن‌های سال نو مسیحی و از ترس حملات تروریستی گروه داعش به شهروندان این کشور، هزاران نفر از نیروهای پلیس را در شهر نیویورک مستقر کرد.


طی دو سال گذشته مقامات آمریکایی بارها ادعا کرده بودند که داعش خطر مستقیمی علیه آمریکا محسوب نمی‌شود ولی حملات تروریستی 2 دسامبر (11 آذر) یک داعشی  تبعه آمریکا، که 14 کشته و 21 زخمی بر جای گذاشت، نشان داد که حالا دیگر تروریست‌های داعش به آمریکا رسیده‌اند و مردم این کشور نیز همچون کشورهای اروپایی باید در ترس دائمی از حملات تروریستی باشند.
ترس از تکرار حملات تروریستی مشابه حملات پاریس و کالیفرنیا دولت آمریکا را در تعطیلات سال نو میلادی به وحشت انداخته  است. در همین راستا شهر نیویورک برای نظارت بر میدان تایمز و مراسمی که در آن برگزار می‌شود یک واحد ویژه فرماندهی واکنش‌های ضدتروریسم را ایجاد کرد که شامل افسران کاملا مسلح است. این واحد به طور خاص برای کشف طرح‌های حملات تروریستی و واکنش به آن‌ها ایجاد شده است و تشکیل آن تنها چند روز پیش از برگزاری راهپیمایی روز شکرگزاری تصویب شد.
به گزارش تسنیم، همچنین در آستانه جشن‌های سال نوی میلادی، بیش از 6000 نیروی پلیس نیویورک برای حفاظت از برنامه‌های ویژه جشن سال نو که قرار است در میدان تایمز برگزار شوند، آماده  شده‌اند.
بیل دی‌بلازیو، شهردار نیویورک طی کنفرانسی خبری در همین زمینه گفت: «ما آماده هستیم. ما آماده‌ترین شهر در کشور هستیم، آماده‌ترین شهر برای ممانعت از تروریسم و روبه‌رو شدن با هر واقعه‌ای که ممکن است رخ دهد».
پیش‌بینی می‌شود که حدود یک میلیون نفر در مراسم ویژه‌ای که در میدان تایمز برگزار می‌شود شرکت کنند، سنتی که از سال 1907 میلادی آغاز شده است و تنها طی سال‌های جنگ متوقف شده است.