kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

وقتی روزنامه اجاره‌ای تجارت‌خانه می‌شود(خبر ویژه)

مدیر مسئول یک روزنامه اجاره‌ای اذعان کرد مدیریت این روزنامه را به شکل کنترات به تیمی سپرده بود که به خاطر تخلفاتشان مجبور به اخراج آنان و جایگزینی تیم جدید شده است.


منصور قنواتی مدیرمسئول روزنامه زنجیره‌ای بهار در واکنش به اعلام استعفای دسته جمعی اعضای تحریریه این روزنامه نوشت: روزی که تصمیم گرفتیم دوره جدید روزنامه «بهار» را پس از رفع توقیف به همراه چند نفر از دیگر دوستان آغاز کنیم، از سوی آقای سعید پورعزیزی تیمی جدید به همراه چند نفر از تحریریه دوره قبل روزنامه «بهار» به مدیریت روزنامه پیشنهاد داده شد. به احترام ایشان گروه جدید را جذب کرده و از اواخر شهریور ماه گذشته دوره فعلی روزنامه را آغاز کردیم. روزها و هفته‌ها می‌گذشت اما برخی واقعیت‌ها رخ می‌نمایاند و هر روز بیشتر از روز قبل در ادامه همکاری با چند نفر معدود از افراد تحریریه، متزلزل‌تر می‌شدیم.
وی رفتارهای غیرفرهنگی و عدم رعایت اصول اولیه فعالیت در محیط رسانه‌ای و فرهنگی را علت اخراج 3 نفر و قطع همکاری چند نفر دیگر در فاز بعدی عنوان کرد.
این در حالی است که اعضای اخراجی و مستعفی روزنامه بهار پیش از این با انتشار نامه‌ای تصریح کرده بودند «سعید پورعزیزی پس از رفع توقیف، روزنامه را به فردی واگذار کرد که از کار مطبوعاتی به عنوان پوشش کارهای اقتصادی و کاسبکاری استفاده می‌کند. او دنبال آن بود که ماهانه حداقل 100 میلیون تومان از قبل روزنامه به جیب بزند... زد و بندهای کثیف سیاسی و اقتصادی و فشار برای دریافت کمک اقتصادی از افرادی که تصاویرشان بر صفحه نخست روزنامه می‌نشست، مورد تأیید اعضای تحریریه نبود».
یادآور می‌شود روزنامه بهار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز ظاهراً تحت مدیریت حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف قرار داشت اما عملاً در خدمت گروهک نهضت آزادی قرار گرفته بود. این روزنامه آخرین‌بار به خاطر انکار ولایت امیرمؤمنان(ع) توقیف شد اما پس از مدتی مجدداً اجازه انتشار پیدا کرد.