kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

اصابت دومین موشک اسکاد انصارالله به قلب نفتی عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دوشنبه شب با یک موشک بالستیک از نوع «قاهر 1» شرکت نفتی «آرامکو» در جازان در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.


همچنین عربستان پس از شکست و ناکامی های اخیر در یمن، برای نجات از این باتلاق دست به دامان نیروهای زمینی کویت شد.
عربستان در باتلاق یمن در حال غرق شدن است. سعودی ها از فروردین ماه گذشته با قدرت کامل علیه مردم یمن وارد نبرد شده اند اما جز شکست نتیجه ای دیگر نگرفته اند. ریاض برای نجات از این باتلاق مزدوران سودانی و کلمبیایی را استخدام کرد اما باز نتوانست انقلابیون یمنی را شکست دهد. اکنون ریاض دست به دامان کشور کوچک و نسبتا ضعیف کویت شده است.
به گزارش ایسنا، در حالی که عربستان و کشورهای همپیمان آن در یمن گرفتار شده و هر روز متحمل خسارات بیشتری می‌شوند، دولت کویت به درخواست ریاض تصمیم گرفته نیروهای زمینی خود را برای شرکت در این جنگ به عربستان اعزام کند. به گزارش  العهد، یک منبع آگاه اعلام کرد، پس از مشارکت نیروهای هوایی کویت در تجاوز علیه یمن، این کشور قصد دارد نیروهای زمینی خود نیز که شامل یک گردان توپخانه‌ و صد‌ها نیروی نظامی است، برای شرکت در عملیات علیه پایگاه‌های جنبش انصارالله به مرز عربستان با یمن اعزام کند. مشخص نیست این نیروها در خاک عربستان مستقر خواهند شد یا برای سرکوب مردم یمن وارد مرزهای این کشور می‌شوند اما به احتمال زیاد در مرز استان صعده یمن و در خاک عربستان مستقر شده و به گلوله باران مردم یمن اقدام خواهند کرد. این منبع تاکیدکرد،کابینه کویت در نشست روز دوشنبه خود با استقبال از این طرح که آن را «دفاع از اراضی عربستان» خوانده تاکید کرده است امنیت منطقه خلیج فارس بخش لاینفک امنیت تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. تاکنون مشارکت کویت در ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به رهبری عربستان به مشارکت نیروی هوایی این کشور محدود بود.این در حالی است که حمله به یمن برای عربستان هزینه های زیادی داشته است. در بودجه سال ۲۰۱۶ عربستان ۲۵ درصد مجموع بودجه به امور نظامی اختصاص یافته است. این در حالی است که وزارت دارایی عربستان، بودجه سال 2016  را با 87 میلیارد دلار کسری اعلام کرد. اول دی‌ماه نیز یگان موشکی ارتش یمن، شرکت آرامکو را هدف موشک قاهر-1 قرار داده بود و این دومین بار است که این موشک به این شرکت نفتی سعودی شلیک می‌شود. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیزمنطقه «حصن العاوه» و «الکربه» بزرگترین پایگاه متجاوزان در کوه حبشی در تعز را از لوث آنها پاکسازی کردند.