kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

گزارش روزنامه صهیونیستی از انتفاضه سوم /140 شهید فلسطینی در 140 عملیات استشهادی

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده جوانان فلسطینی از آغاز انتفاضه سوم، 140 عملیات علیه اسرائیل انجام داده و 140 «کشته» نیز داده‌اند.


روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با انتشار گزارشی اعلام کرده در فاصله سه ماه گذشته و از زمان آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین، 140 جوان فلسطینی، 140 عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند. به گزارش این روزنامه صهیونیستی، فقط  92 عملیات در نزدیکی شهرک‌های مستقر در کرانه باختری رود اردن صورت گرفته است. این رسانه شمار عملیاتی که در قدس اشغالی و سرزمین‌های سال 1948 صورت گرفته را نیز 48 نوبت اعلام کرده است.
به گزارش اسرائیل هیوم، 72 فلسطینی که دست به عملیات در نزدیکی شهرک‌های صهیونیستی و داخل سرزمین‌های اشغالی زده‌اند، از شهروندان کرانه باختری رود اردن بودند. 16 فلسطینی نیز که دارنده کارت شناسایی آبی رنگ و جزو ساکنان بیت المقدس بودند، داخل سرزمین‌های اشغالی دست به عملیات زدند. این روزنامه اما به شمار کشته‌های اشغالگران صهیونیستی، هیچ اشاره‌ای نکرده است.
دیروز نیز، رسانه‌های صهیونیستی از عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی در نزدیکی ایستگاه مرکزی قدس اشغالی خبر دادند. یک اسرائیلی در این عملیات با چند ضربه سلاح سرد زخمی شد. بنابر آمار وزارت بهداشت فلسطین، 140 نفر تا کنون در انتفاضه قدس که از 9 مهرماه شروع شده است به شهادت رسیده‌اند. همچنین در انتفاضه سوم فلسطین، بیش از 15 هزار فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور مسموم شدند.