kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

3 عملیات استشهادی در قدس و کرانه باختری /تعداد شهدای انتفاضه به 135 نفر رسید

با شهادت چهار فلسطینی دیگر در مناطق مختلف قدس و کرانه باختری شمار شهدای انتفاضه قدس به 135 تن رسید.


روز پنجشنبه سه جوان فلسطینی در جریان 3 عملیات استشهادی  در الخلیل و شرق قدس به شهادت رسیدند و یک تن دیگر هم در درگیری‌های شهرک قلندیا در قدس جان خود را از دست داد.با شهادت این چهار جوان فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه قدس در هشتاد و پنجمین روز آن به 135 نفر رسید. تاکنون بیش از 15 هزار فلسطینی هم در این انتفاضه که بی‌سابقه عنوان شده زخمی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در شهرک صهیونیست‌نشین «سلفیت» پس از حمله به دو نظامی صهیونیست به شهادت رساندند.منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند، این دو نیروی امنیتی مجروح شده‌اند و حال یکی از آنها نیز وخیم است.
جوان دوم فلسطینی نیز در شرق الخلیل به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این جوان فلسطینی با سلاح سرد به گروهی از نظامیان صهیونیست در منطقه «سده‌الفحص» در شرق الخلیل حمله کرده بود.جوان فلسطینی سوم اما در درگیری‌های اردوگاه‌ قلندیا در شمال قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر (9 مهرماه) با اجرای عملیات شهادت‌طلبانه یک نوجوان فلسطینی در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد آغاز گشت که همچنان ادامه دارد.
جهان غافلگیر شد
از سوی دیگر رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد، «انتفاضه قدس جهان را غافلگیر کرد و اعتباری دوباره به فلسطین بخشید.» گفتنی است روز چهارشنبه نیز بر اثر عملیات استشهادی دو جوان فلسطینی در شهر قدس اشغالی یک صهیونیست به هلاکت رسید و چهار نفر دیگر مجروح شدند.