kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد

مردم آمریکا از داشتن رئیس‌جمهوری مثل دونالد ترامپ خجالت می‌کشند

نتایج جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور از اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح آمریکا شود، احساس «شرم» می‌کنند.


درحالی که ترامپ، نامزد مطرح جمهوری‌خواهان با 28 درصد حمایت جمهوریخواهان درصدر جدول نامزد‌های این حزب قرار گرفته 50 درصد از رای دهندگان آمریکایی در آخرین نظرسنجی‌های دانشگاه کینی پیاک آمریکا که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شده گفته‌اند از حضور دونالد «ترامپ» دراین رقابت‌ها و تصور اینکه او به ریاست جمهوری کشورشان برسد احساس «شرمساری» می‌کنند.
بر اساس همین نظر سنجی 60 درصد از زنان و 40 درصد از مردان این کشور «دونالد ترامپ»، را مایه شرم خود و کشور خود دانسته‌اند. دراین نظر سنجی فقط 28 درصد از رای دهندگان آن هم جمهوریخواه از این قمارخانه‌دار آمریکایی برای ورود به کاخ سفید حمایت کرده‌اند و این درحالی است که طبق نظر سنجی سراسری دیگری وی فقط از 20 درصد حمایت طرفداران این حزب برخوردار است.
به گزارش ایرنا در عین حال، 28 درصد جمهوری‌خواهان هم اعلام کرده‌اند که هرگز از ترامپ حمایت نخواهند کرد و 61 درصد آنها نیز تاکید کرده‌اند که «ترامپ» هیچ اشتراکی با ارزش‌های مورد نظر آنها ندارد.درهمین حال 35 در صد از آمریکایی‌ها در نظرسنجی اخیر این موسسه هیلاری کلینتون نامزد پیشرو حزب دموکرات را باعث شرمساری خود دانسته و تنها 33 درصد از آنها گفته‌اند که به او افتخار می‌کنند.
خبر دیگر از آمریکا اینکه صدها نفر از فعالان مستقل جنبش «ضدجنگ »و نژادپرستی و همچنین نمایندگان بیش از ۷۰ تشکل مردم‌نهاد صلح‌طلب، علیه تبلیغات نژادپرستانه دونالد ترامپ، در نیویورک تظاهرات کردند. ترامپ اخیرا چندین بار اظهارات نژادپرستانه‌ای علیه مسلمان‌ها مطرح کرده، با ادعای اینکه عده زیادی از مسلمان‌ها از آمریکایی‌ها نفرت دارند ورود آنها را به منزله حملات بیشتر در خاک کشورش دانسته بود.  وقاحت و نژادپرستانه بودن این اظهارات به حدی بود که حتی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها هم به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» واکنش نشان داده و از آن انتقاد کردند.