kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی؛ فینالیست دوم امروز مشخص می‌شود

تراکتورسازی – استقلال؛ دیداری سخت و نفس‌گیر در نخستین روز زمستان

تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال امروز برای صعود به دیدار نهایی مسابقات جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت.


تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و استقلال امروز در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت 14:30در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز به مصاف می‌روند تا تکلیف یکی دیگر از فینالیست‌های این جام و حریف ذوب‌آهن اصفهان مشخص شود.
این دو تیم در شرایطی با هم دیدار خواهند کرد که یکشنبه هفته گذشته در هفته چهاردهم لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند. دیدار قبلی در شرایطی برگزار شد که همه چیز تحت ‌تأثیر انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی قرار داشت و همه منتظر برخورد او با استقلالی‌ها بودند. بازی قبلی بدون هیچ حاشیه‌ای با تساوی بدون گل به پایان رسید اما به طور قطع دیدار فردا متفاوت از بازی هفته گذشته خواهد بود. یک تیم باید برنده از زمین خارج شود که این مسئله به حساسیت‌های بازی اضافه می‌کند.
شاگردان قلعه‌نویی با توجه به برتری 2 بر صفر مقابل استقلال اهواز روحیه پیدا کرده‌اند و خوب می‌دانند که باید از شانس میزبانی خود استفاده کرده و هواداران‌شان را با خوشحالی به خانه‌های خود بفرستند. امیر قلعه‌نویی خوب می‌داند که حذف مقابل استقلال یعنی آماده شدن برای مواجهه با انتقادات هواداران تراکتورسازی. مشکل قلعه‌نویی برخی از بازیکنان سرباز این تیم از جمله بختیار رحمانی و علی حمودی است که ساز جدایی کوک کرده‌اند. همچنین تراکتورسازی گلزن تمام‌کننده ندارد که این موضوع را سرمربی تراکتورسازی بارها اعلام کرده است.
در سوی دیگر شاگردان پرویز مظلومی پس از برتری مقابل صبای قم به لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار گرفته‌اند اما بستری شدن منصور پورحیدری ذهن همه اعضای این تیم را به خود مشغول کرده است. مظلومی به طور حتم به بازیکنانش خواهد گفت که طبق درخواست پورحیدری که خواسته در این بازی موفق باشند، این مسئله را به آنها گوشزد خواهد کرد که باید برای خوشحالی سرپرست تیم استقلال همه تلاش خود را برای پیروزی مقابل تراکتورسازی به کار ببرند.
تنها نکته‌ای که برای هر دو تیم مشکل‌ساز خواهد بود، سرمای هوای تبریز است. ورزشگاه یادگار امام تبریز در میان کوه‌های اطراف شهر بنا شده و سرمای هوا در ورزشگاه به مراتب بیشتر از داخل شهر خواهد بود. در این میان تنها تراکتوری‌ها هستند که کمی به این شرایط عادت کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید در دومین تقابل قلعه‌نویی با استقلال که با توجه به حساسیت موضوع می‌توان نام مرگ و زندگی بر آن گذاشت، کدام یک پیروز خواهند شد تا خودشان را برای بازی فینال مقابل ذوب‌آهن آماده کنند، فینالی که قرار است اردیبهشت یا خرداد سال 95 در خرمشهر برگزار شود.
آلودگی هوا
بازی نفت- استقلال اهواز را به تعویق انداخت
امروز قرار بود با برگزاری دیدار تیم های نفت و استقلال اهواز پرونده رقابت های نیم فصل نخست لیگ بسته شود اما با توجه به آلودگی شدید هوای تهران و هشدارهای سازمان‌های مسئول، سازمان لیگ فوتبال ایران دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر فوتبال را به تعویق انداخت. مهدی تاج رییس سازمان لیگ در این باره گفت: به دلیل تداوم آلودگی هوای تهران، تصمیم گرفتیم بازی را امروز برگزار نکنیم. اما در صورتی که هوای روز چهارشنبه تهران به وضعیت مطلوب رسید این بازی برگزار می‌شود. البته در صورتی که وضعیت نامطلوب هوای تهران ادامه پیدا کند، امکان دارد در صورت موافقت باشگاه نفت به عنوان میزبان، این بازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود.