kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال


وزیر ورزش به عیادت پورحیدری رفت
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان دیروز به همراه نصرالله سجادی با حضور در بیمارستان ایران مهر از منصور پورحیدری عیادت کردند. وزیر ورزش و جوانان در دیدار خود با سرپرست تیم فوتبال استقلال ضمن آرزوی سلامتی، برای وی خطاب به خانواده پورحیدری گفت: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که هرگونه کمکی را در جهت بهبود منصور پورحیدری که سالها در عرصه ورزش کشور فعالیت کرده است، انجام دهد. خبر دیگر در خصوص سرپرست استقلال اینکه پورحیدری صبح دیروز از ccu به بخش عمومی منتقل شد.

 حساسیت‌های بازی استقلال و تراکتورسازی از زبان مظلومی
پرویز مظلومی با حضور در نشست خبری پیش از بازی استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: بازی حذفی مرگ و زندگی است همه تیم‌ها زحمت می‌کشند و به این نقطه می‌رسند. مثل بازی‌های لیگ نیست، برای بچه‌های ما این بازی بازی مرگ و زندگی است. هم می‌توانیم بازی را ادامه دهیم و هم می‌تواند بازی مرگ و زندگی باشد. تراکتورسازی هواداران پرشوری دارد ولی ما طوری تیم‌مان را می‌چینیم که بتوانیم برنده باشیم. ما عزممان را جزم کردیم که بتوانیم هوادارانمان را خوشحال کنیم. این قرعه سختی است که به ما خورده است و به امید خدا از آن عبور می‌کنیم.

دومین نیم فصل ضعیف تاریخ سپاهان
اختلاف 10 امتیازی سپاهان و قهرمان نیم‌فصل باعث شده آنها دومین فصل ضعیف خود را از زمان حمایت مالی فولاد مبارکه تجربه کنند. سپاهان از تابستان سال 79 زیر نظر مجتمع فولاد مبارکه قرار گرفت و از آن زمان تا فصل پیش فقط یک بار آن هم در دوره ششم لیگ برتر اختلاف امتیاز این تیم با قهرمان نیم‌فصل دو رقمی شده بود،اما در نیم‌فصل لیگ پانزدهم بار دیگر این اتفاق برای سپاهان رخ داده است و آنها با فاصله‌ای 10 امتیازی دومین عملکرد ضعیف خود را از زمان حمایت مالی فولاد مبارکه تجربه کردند.

آخرین نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
پس از اینکه جدایی سعید دقیقی و ایوب کلانتری از گسترش فولاد قطعی شد، این باشگاه تبریزی دیروز با سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرارداد امضا خواهد کرد.همچنین قرار است لئوناردو پیمنتا بازیکن برزیلی سابق تراکتورسازی نیز که نیم فصل اول را در برزیل توپ می‌زد، اواخر هفته جاری به منظور مذاکره و عقد قرارداد با گسترش راهی تبریز خواهد شد.

پایان رقابت‌های فوتبال دسته برتر کارگران
رقابت‌های دسته برتر فوتبال کارگران تهران که با حضور 16 تیم از 5 مردادماه آغاز شده بود دیروز با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های ایران خودرو دیزل و پارس‌خودرو به پایان رسید که در پایان این دیدار حساس و زیبا و مهیج تیم پارس خودرو با یک گل صاحب برتری شد.

بلاتر و پلاتینی 8 سال محروم شدند
روسای فیفا و یوفا برای هشت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شدند.میشل پلاتینی و سپ بلاتر که به خاطر اتهام‌های مربوط به تبانی و رشوه به مدت سه ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده بودند، اکنون مشخص شد تا هشت سال دیگر محروم شده‌اند.در حالی که بلاتر 79 سال دارد، با توجه به این محرومیت طولانی مدت، بدون شک فعالیت او در زمینه فوتبال و ورزش پایان یافته است.پلاتینی هم که 60 سال دارد و دوست داشت جانشین بلاتر در فیفا شود نیز دیگر هیچ شانسی برای این کار ندارد.

آغاز مذاکره مورینیو با منچستریونایتد
منچستریونایتد این هفته در خانه مغلوب نوریچ سیتی شد تا انتقادها از فان خال ‏اوج بگیرد. آنها به تازگی از لیگ قهرمانان هم حذف شدند و اکنون بدترین روندشان در 17 سال اخیر را ‏سپری می‌کنند.‏مورینیو که پنج شنبه گذشته از چلسی اخراج شد، اعلام کرد قصد ندارد برای مدتی استراحت کند و اکنون ‏از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی فان خال در الدترافورد نام برده می‌شود. در این بین ‏نشریه سان حتی از آغاز مذاکرات بین دو طرف خبر داد.‏فان خال یک روز بعد از اخراج مورینیو گفته بود که نگران پیدا کردن سرنوشتی مانند مورینیو در چلسی ‏است و ممکن است یک شکست دیگر، باعث شود تا مدیران یونایتد پیش از سال جدید، درهای خروجی ‏الدترافورد را به او نشان بدهند.‏‎ ‎

آمار شگفت‌انگیز لیونل مسی در فینال‌ها
مهاجم بارسلونا آماری فوق‌العاده‌ در گلزنی در بازی‌های نهایی دارد.یکی از روزنامه‌های اسپانیایی در گزارشی یادآور شد: زدن 23 گل در 27 فینال، رکورد عجیبی است که مسی از خود بجا گذاشته است. این رکورد نیز جزو دیگر رکوردهای مسی بوده، او برترین گلزنی بازی‌های ال کلاسیکو، سوپر کاپ اسپانیا، لالیگا و ر‌قا‌بت برابر تیم‌های مادریدی است.