kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
رئیس سازمان حج و زیارت:

سرنوشت 10 تن از زائران مکه هنوز مشخص نشده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 15 خانواده از جان‌باختگان حادثه منا درخواست کرده‌اند پیکر عزیزانشان به کشور بازگردد.


به گزارش ایرنا از رشت، سعید اوحدی که برای شرکت در مراسم معارفه مدیر حج و زیارت گیلان به این استان رفته بود تصریح کرد: عربستان بدون مجوز تاکنون پیکر 69 نفر از زائران ایرانی حادثه منا را در مقبره شهدای مکه دفن کرده است که از این تعداد 40 خانواده اعلام رضایت کرده‌اند که پیکر عزیزانشان در سرزمین وحی باقی بماند.
وی با بیان اینکه 14 خانوار دیگر هنوز اعلام نظر نکرده‌اند، گفت: اگر این خانواده‌ها نظرشان به برگشت پیکر مطهر عزیزانشان باشد، پیگیری جدی در این رابطه انجام خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورت تمایل خانواده‌ها، این سازمان، بعثه رهبر معظم انقلاب و دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پیکر جان‌باختگان حادثه منا به کشور بازگردد.
وی با بیان اینکه تیم تفحص سازمان حج و زیارت پس از بازگشت حجاج، همچنان به کارشان ادامه داده‌اند، گفت: تاکنون از سرنوشت 10 تن از زائران‌مان اطلاعی در دست نداریم. وی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت حدود یک ماه گذشته به اعزام دو نفر از بستگان درجه یک این مهاجران الی‌الله که به عنوان مفقود به شمار می‌رفتند، اقدام کرده است. اوحدی افزود: در حال حاضر سه خانواده ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و هفت خانواده دیگر نیز ظرف این هفته و هفته آینده به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. وی گفت: امیدواریم هفته آینده بتوانیم وضعیت کاملا روشنی را برای مردم از این  موضوع گزارش کنیم.