kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶

اخبار ویژه

ما که نیامدیم اما مردم انقلابی، تشکر! تشکر! (خبر ویژه)
مجمع روحانیون به‌رغم عدم حضور سران این گروه در راهپیمایی 22بهمن، از حضور مردم در این مراسم تقدیر و تشکر کرد!
به گزارش ایلنا در جلسه اخیر شورای مرکزی مجمع که به ریاست خاتمی برگزار شد، اعضای این تشکل اصلاح‌طلب از کسانی که دعوت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب را برای شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ مثبت دادند، تشکر و قدردانی کردند.
ایلنا می‌افزاید: در این جلسه برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز مشاهدات خود را از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گزارش دادند و اعلام کردند که حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال که پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار شد، نشانه طلوع دوباره امید و دلگرمی در مردم به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی بود و می‌تواند برای همیشه محور وحدت در صفوف نیروهای وفادار به انقلاب باشد.
شایان ذکر است مجمع روحانیون با صدور بیانیه‌ای به بهانه 22 بهمن، خواستار حضور مردم در راهپیمایی این روز شد اما در گزارش‌های خبری و تصویری هیچ‌ یک از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب حتی یک نمونه که نشان دهد خاتمی، موسوی‌خوئينی‌ها یا دیگر اعضای مجمع در این راهپیمایی ضد استکباری حضور داشته‌اند، وجود نداشت! این عدم حضور در میان صفوف مردم انقلابی، تحلیلی قلابی را مبنی بر اینکه صدور بیانیه مورد اشاره صرفاً در راستای به فراموشی سپردن کارنامه سیاه رفتارهای خیانت‌آلود در فتنه سال 88 بوده، تایید می‌کرد.
یادآور می‌شود مضمون اصلی شعارهای ملت ایران در 22 بهمن، شعار مرگ بر آمریکا و اعلام انزجار از شیطان بزرگ بود که در این زمینه نیز افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی کاملاً موضع معارض داشته و 3 ماه پیش خواستار حذف این شعار و اصل مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) شده بودند اما در پی نمایش‌های مکرر بی‌صداقتی و تکبر و بدعهدی دولتمردان آمریکایی، همان طیف افراطی این بار کوشیدند بی‌سر و صدا از کنار انزجار شدید ملت ایران عبور کنند.
خاتمی در جلسات محفلی مجمع روحانیون اذعان کرده که تقلب در انتخابات سال 88 واقعیت ندارد و اما با این حال او و گرایش هم طیف وی در درون مجمع روحانیون، در فتنه سال 88 پای پروژه آمریکایی- صهیونیستی آشوب ایستادند و هنوز هم از برخی دست‌اندرکاران این جریان حمایت می‌کنند. گفته می‌شود همین موضع غیرقابل دفاع و منافقانه با اعتراض برخی اعضای متدین در مجمع مواجه شده اما این طیف در اقلیت قرار  دارند.
طیف معترض به ویژه از این تناقض ناراضی‌اند که طیف خاتمی هم از مهاجمان به خط امام- از جمله در حوادث سال 88 نیز در دوره اصلاحات- جانبداری کرده و هم در عین حال خود را جریان خط امامی معرفی کرده است.
اشاره بیانیه صادره برنامه مجمع درباره حضور پرشکوه‌تر از همیشه مردم و نمایش تعلق ملت به امام، اعتراف به این حقیقت انکارناپذیر است که تحرک طولانی مدت جریان نفاق جدید برای امام‌زدایی از افکار عمومی و تمهید شرایط برای عبور از مبانی انقلاب، با شکست کامل مواجه است. این در حالی است که زمانی یکی از همین اصلاح طلبان مدعی شد خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت اما برخی از اعضای مجمع روحانیون به جای اعتراض به گوینده، به نیروهای انقلابی معترض به این هتاکی حمله کردند!

گروهک مجمع محققین چه ریگی به کفش دارد؟! (خبر ویژه)
سخنران اصلی همایش حزب «اراده ملت» با حمله به شورای نگهبان قانون اساسی گفت، اعضای این شورا دوست دارند رای ملت را نادیده بگیرند.
به گزارش ایرنا، حسین موسوی تبریزی در کنگره حزب اراده ملت- وابسته به احمد حکیمی‌پور از افراطیون مدعی اصلاحات- گفته است: خیلی‌ها دوست دارند رای ملت را نادیده بگیرند و با رای ملت مخالف هستند. بعضی از این افراد اعضای شورای نگهبان هستند که امروز هم در شورا عضویت دارند.
دبیر گروه غیرقانونی موسوم به مجمع محققین و مدرسین همچنین احراز صلاحیت نامزدها در انتخابات را غیرقانونی دانست و ادعا کرد که مسئله احراز صلاحیت هرگز در قانون اساسی وجود نداشته است.
وی گفت: از رئیس‌جمهور کشورمان و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم که درباره انتخابات و در مورد صلاحیت نامزدها آنچه که در مجمع تشخیص تصمیم‌گیری و تصویب شده است اجرا شود.
نگاه بی‌اساس و عجیب موسوی تبریزی در متهم کردن شورای نگهبان به نادیده گرفتن رای مردم در حالی است که گروهک متبوع وی، از حامیان آشوبگری خیابانی و ممانعت از به کرسی نشستن رای 24/5 میلیون نفری مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بود. این در حالی بود که آشوبگران علنا شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.»
برخی از اعضای گروه مجمع محققین با باند مهدی هاشمی معدوم و شماری از گروهک‌های معاند «جمهوری اسلامی» در ارتباطند.
اخیرا عیسی سحرخیز (مدیرکل مطبوعات داخلی دولت اصلاحات و یکی از گردانندگان نشریات زنجیره‌ای) که از نامزدی همجنس‌بازان و بهائیان حمایت کرده، از تکاپوی طیف‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس در سال 94 خبر داده بود.
در همین حال باید گفت، موسوی تبریزی چنان درباره فقد احراز صلاحیت در قانون اساسی سخن می‌گوید که گویا منطق قانون اساسی، منطق فقدان صلاحیت است. طبیعتا برای تصدی مسئولیت و منصب در هر کشوری، حداقل صلاحیت‌ها احراز می‌شود که این موضوع بر اساس قانون اساسی و همچنین قانون مصوب مجلس، در انتخابات از سوی شورای نگهبان انجام می‌شود و سوال روشنی در این میان وجود دارد مبنی بر اینکه چرا از نگاه برخی محافل سیاسی، باید با احراز صلاحیت مخالفت کرد. آیا این طیف‌ها ریگی به کفش ندارند؟


شد که شد! عذرخواهی نداشت! (خبر ویژه)
اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر این که رئیس جمهور نباید از مردم به خاطر حواشی توهین‌آمیز توزیع سبد کالا عذرخواهی می‌کرد، با واکنش رسانه‌ها مواجه شد.
اجرای نسنجیده و اهانت‌آمیز طرح موسوم به توزیع سبد کالا در میان مردم، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشت که نهایتا باعث شد رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از مردم   عذرخواهی کند.
به گزارش رجا نیوز، اما انگار این عذرخواهی بیشتر از آن که ناشی از تاسف مجموعه هیئت دولت باشد، قرار است به عنوان یک عامل منت بر سر مردم استفاده شود؛ بدین صورت که دولت لطف کرده و از مردم بابت اشتباهی که تقصیر خود مردم بوده عذرخواهی کرده است؛ موضوعی که از سوی سخنگوی دولت نیز به طور رسمی اعلام شد.
محمدباقر نوبخت با اشاره به توزیع سبد کالا و انتقادات نسبت به آن اظهار داشت: «اشکالات سبد کالا طبیعی بود. دیدید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد؛ در حالی که استحقاقش را نداشت.»
رجا نیوز می‌نویسد: این اظهارنظر عجیب و بر سر مردم منت گذاشتن در حالی از سوی سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهور بیان شده که در همان زمان، افکار عمومی و اصحاب رسانه از این که دکتر روحانی به جای بهانه‌تراشی و تلاش برای توجیه اقدام نامناسب توزیع سبد کالا در جامعه، اقدام به عذرخواهی از مردم کرد و وعده داد تا به مشکلات آن رسیدگی شود، تشکر کردند و آن را شایسته تقدیر دانستند. اکنون مقامات ارشد دولت باید تکلیف خود را با مردم مشخص کنند. آیا بالاخره قرار است دولت به خاطر اقدامات اشتباه و غلط خود از مردم عذرخواهی کند و به آنان اطمینان بدهد که مشکلات رفع خواهند شد یا اینگونه اقدامات صرفا قرار است کارکرد رسانه‌ای داشته باشد؟
در همین حال وبسایت مشرق در گزارشی نوشت: رئیس جمهور در گزارش صد روزه خود در تلویزیون خبر داد دولت تدبیر و امید در سال 92، دو سبد کالایی به مردم خواهد داد. روزها و هفته‌ها گذشت و دولتمردان نوبت به نوبت از ارائه سبد کالایی به مردم خبر می‌دادند، روزی معاون اول، روز دیگر سخنگوی دولت و به صورت مداوم وزیر صنعت، معدن و تجارت. آنان در ماه‌های اخیر بارها و بارها در تریبون‌های مختلف گفتند که دولت در سال جاری دو سبد کالایی و در سال آینده چهار سبد کالایی به مردم خواهند داد. بالاخره توزیع سبد کالایی با حاشیه‌های فراوان و بعضا گسترده‌ آغاز شد؛ آغازی که انتقادات و اعتراضات گسترده جامعه کارگری و قشر بازنشسته تامین اجتماعی را به دنبال داشت.
مشرق با بیان این که «تعیین شرط حقوق زیر 500 هزار تومان برای کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی از سبد کالایی رایگان، منجر به حذف 13 میلیونی این قشر زحمتکش شد» می‌افزاید: اما ایراد دوم که دقیقا به بی‌تدبیری وزیر صنعت برمی‌گشت نحوه توزیع کالا بود که متقاضیان 10 میلیونی واجد شرایط را به چند فروشگاه زنجیره‌ای هدایت می‌کرد. تعداد کم این فروشگاه‌ها نسبت به جمعیت مشمول طرح سبد کالا، ازدحام افراد کثیر در فروشگاه‌ها را موجب شد که مشکلات  امنیتی و اجتماعی نیز به بار آورد.
مشرق در پایان می‌نویسد: وزارت کار، تعاون و رفاه دنبال این سناریو است که بگوید از ابتدا قرار بوده یک سبد کالایی در دو نوبت در سال جاری ارائه شود، این در حالی است که رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، سخنگوی دولت و سایر مسئولان دولتی تاکنون بارها و بارها از ارائه دو سبد کالایی به مردم در بهمن و اسفندماه امسال خبر داده بودند.
براساس مصوبه دولت، 1500 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه دو سبد کالایی به مردم در ماه‌های بهمن و اسفندماه سال جاری در نظر گرفته شده است که بر این اساس، در هر دوره‌ای که این سبدها توزیع می‌شود، 750 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که پیش از این حسن یونس سینکی، معاون مستعفی بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعتبار در نظر گرفته شده برای این سبد کالایی را 1000 میلیارد تومان عنوان کرده بود که بر این اساس، ارزش هر سبد کالایی حدود 33 هزار تومان محاسبه می‌شد اما هم اکنون با انتشار جزئیات کامل مصوبه دولت، اعتبار در نظر گرفته شده برای این دو سبد کالایی، 1500 میلیارد تومان تعیین شده است. با این حال اتفاقات رخ داده بیانگر آن است که آیا 80 هزار تومان به این همه دردسر می‌ارزید؟!


آقای معاون وزیر! شما یکی خودکشی نکن (خبر ویژه)
در اتفاقی عجیب نمایشگاه یک روزه‌ای از آثار یک نویسنده نهیلیست به بهانه تولدش در حسینیه ارشاد برپا شد.
پیش از برگزاری این نمایشگاه، خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های دولتی به سراغ سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و از وی درباره مجوز نشر آثار صادق هدایت می‌پرسد. پاسخ آقای معاون اما، حیرت اهل فرهنگ و قلم را در پی دارد. او به خبرنگار می‌گوید که «صادق هدایت ممنوع‌القلم نیست و آثار هدایت هم مانند آثار دیگر نویسندگان ایرانی است[!] طبیعتا زمینه‌های نشر آثارش با شرایط عمومی که نشر ما دارد، است[!] و طبق همان ضوابط ما در قوانین عمل می‌شود.»
اندکی بعد در همین خبرگزاری، خبر برپایی نمایشگاه آثار این نویسنده که در کارنامه‌اش توهین به ذوات مقدس اهل‌بیت - علیهم‌السلام- را نیز دارد، در حسینیه‌ای که یادآور سخنرانی‌های پرشور شهید مطهری و دکتر شریعتی و یکی از پایگاه‌های فکری جوشش جوانان انقلابی است، منتشر می‌شود.
جهان‌نیوز با مرور این دو اتفاق و اظهار می‌نویسد: آنان که «صادق هدایت» را می‌شناسند، تنها انگشت حیرت می‌گزند اما بد نیست تا کسانی که آثار هدایت را نخوانده‌اند درباره او بیشتر بدانند. او نماینده روشنفکران کافه‌نشین است و از ملت و فرهنگ و مذهب خود بیزار است، اما در مقطعی نوعی حسرت نوستالژیک به ایران ‌باستان پیدا می‌کند. در آثار وی توهین علنی به مقدسات دینی و ذات اقدس باریتعالی و ائمه معصومین(ع) دیده می‌شود. به راستی مخاطب قرار است از چنین شخص پوچ‌گرایی چه بیاموزد. هدایت به عنوان کسی که النهایه از ایران‌ باستان‌گرایی نیز دلزده می‌شود (همچنان که از فلسفه غنیمت‌شماری دم، بی‌آزاری هندی و سوسیالیسم نیز دلزده می‌شود) در برابر نه تنها اسلام، که ایران نیز قرار می‌گیرد و زندگی خویش را با پنجمین خودکشی به پایان می‌رساند.
حال باید از معاون فرهنگی وزیر ارشاد پرسید که چرا باید مواضعی اتخاذ کند که خاطره تلخ ایام وزارت ارشاد در دوره اصلاحات بار دیگر زنده شود؟ سرنوشت «خودکشی فرهنگی» مدیران این وزارتخانه مهم فرهنگی در آن دوره، با هزینه کردن خود پای تحقق اهداف تهاجم فرهنگی غرب، درس عبرت بزرگی نیست؟