kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
مدیرمسئول کیهان در مجمع عالی بسیج:

خط امام خاطره و رؤیا نیست که هرکس هرطور خواست تحریف کند

مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه خط امام خاطره و رویا نیست که هرکسی آن را هرطوری خواست تعریف و تحریف کند، گفت: این خط اصول مشخص و تعریف‌شده دارد.

به گزارش فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان طی سخنانی در مجمع عالی بسیج در مشهد، با اشاره به تلاش‌های جریان‌های معاند برای تحریف خط امام اظهار داشت: خط تحریف راه امام از ابتدا هم دنبال می‌شد ولی این روزها شدت بیشتری گرفته است و همین که دشمن تحریف راه امام را هم از بیرون و هم از درون دنبال می‌کند نشان‌دهنده ماندگاری خط امام است.
وی با بیان اینکه خط امام خاطره و رویا نیست که هرکسی آن را هرطوری خواست تعریف و تحریف کند، گفت: این خط اصول مشخص و تعریف‌شده دارد.
شریعتمداری تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال تحریف محتواست غافل از اینکه خط امام تکثیر شده و این را به وضوح می‌شود دید.
مدیرمسئول روزنامه کیهان شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را نمونه واقعی پایبندی به خط امام عنوان کرد و افزود: اینها نواده واقعی امام(ره) هستند.
شریعتمداری با بیان اینکه دشمن برای تحریف محتوا از چند زاویه وارد می‌شود، تصریح کرد: دشمن نمی‌تواند آنچه را که می‌خواهد از خط امام تحریف کرده و به عنوان نظر امام مطرح کند، از زبان خودش بگوید مثلا کسی از اوباما قبول نمی‌کند که بگوید امام(ره) گفته مرگ بر آمریکا نگویید، الزاما باید از زبان خودی‌ها گفته شود آن هم نه از زبان خودی‌های معمولی بلکه باید از زبان کسانی بگوید که سابقه حضور مثبت در نظام و انقلاب داشته باشند.
وی ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی دچار لغزش شدند، بهترین موارد برای شکار دشمن هستند.
مدیرمسئول کیهان ادامه داد: در سال‌های ابتدایی انقلاب، سکولاریسم عمدتا در میان گروه‌های ضد انقلاب بود اما امروزه به درون ذهن و باور برخی از مسئولان نیز کوچ کرده است و اگر در آن زمان بی‌نقاب بود، الان با نقاب وارد می‌شود.
شریعتمداری افزود: فرق است میان کسی که می‌گوید ابراهیم برای ماست و کسی که می‌گوید راه ما ابراهیمی است. برخی می‌گویند امام متعلق به ماست چون با او نسبت داریم و یا چون در زمان انقلاب او بودیم.
وی خطاب به این افراد گفت: امام متعلق به شماست یا امثال شیخ زکزاکی و شیخ نمر و سیدحسن نصرالله؟ امام برای کسانی است که راه او را ادامه می‌دهند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: مراجعه به راه و مبانی امام بود که فتنه 88 را ناکام گذاشت.
شریعتمداری اظهار داشت: امروز برخی افراد، بخشی از سخنان امام را که با حرکات خود ناهمخوان می‌بینند، به گونه‌ای متفاوت و همخوان با حرکات خود مطرح می‌کنند.
وی تاکید کرد: اگرچه این جریان تحریف عقبه سختی دارد ولی ما توان عبور از آن را داریم و مشکلی که آنها دارند این است که اصول و مبانی خط امام آنچنان صریح و روشن است که تحریف به این شکل دیگر ممکن نیست.
مدیرمسئول کیهان خاطرنشان کرد: راه دیگر آنها برای عبور از این بن‌بست برداشتن مرزهاست که روی آن هم تاکید زیادی می‌کنند. اخیرا دشمنان گزارشی داشتند که برداشت من این بود که می‌گویند مشکل کنونی ما این است که حالا که افرادی از قشر روحانیت با ما همراه شده‌اند افرادی مثل نصرالله و نمر و سلمان تراز روحانیت را بالا برده‌اند.
شریعتمداری در ادامه سخنانش گفت: احسان طبری (از تئوریسین‌های بزرگ حزب توده) -که خدا رحمتش کند و مطمئنا مسلمان مُرد- وقتی از مارکسیسم برگشت و امام آزادش کرد، ک.گ.ب و دیگران دنبال کشتن او بودند. طبری می‌گفت امام شما ما را خلع سلاح کرد چون هیچ نکته مشترکی با امپریالیسم باقی نگذاشت. می‌گفت امام شما به شدت در مقابل آمریکا و همچنین ما ایستاد و بر خلاف ما کوتاه نیامد. می‌گفت این مرزبندی امام هیچ جایی برای حضور ما باقی نگذاشت.
وی همچنین با بیان اینکه اگر مرزبندی با دشمن داشتیم فتنه 88 رخ نمی‌داد، تصریح کرد: اگر مرز مشخص نشود دشمن تبدیل به رقیب و بعد شریک بعد هم تبدیل به خاله و خواهرزاده خواهد شد.
مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: نباید بگذاریم فضا دست کسانی بیفتد که کم‌شمار و ژنرال‌های بی‌سرباز‌ند. البته آنها سر و صدای زیاد دارند - از جمله رسانه‌های خارجی- اما پیاده‌نظام ندارند.
شریعتمداری در پایان گفت: بچه حزب‌اللهی‌ها نباید از سر و صداها بترسند باید نظرات خودشان را بگویند.