kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران:

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد حوزه مهارت‌آموزی شوند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران با اعلام اینکه سالانه 20 میلیون نفر از خدمات آموزشی این سازمان بهره‌مند می‌شوند گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد حوزه مهارت‌آموزی شوند.



حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 72 مرکز ثابت دولتی ویژه برادران و خواهران وجود دارد، اظهار داشت: کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بیش از پنج هزار کارگاه آموزشی و تخصصی و همچنین 12هزار و 500 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، با حداقل هزینه اقدام به مهارت‌آموزی می‌کنند.
وی افزود: اقدامات آموزشی در بخش خدمات به جوانان جویای کار، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارائه می‌شود و سالانه حدود 20 میلیون نفر در کشور از خدمات آموزش فنی و حرفه‌‌ای بهره‌مند می‌شوند.
خانپور تاکید کرد: در کنار این موضوع تعامل بسیار خوبی با واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و اتحادیه‌های صنفی وجود دارد که این موضوع نقش موثری در حوزه کاروری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان ایفا می‌کند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صرفا علوم پایه و نظری را در رشته‌های مختلف کسب می‌کنند، تصریح کرد: این افراد باید دانسته‌های خود را با فن، هنر و مهارت تلفیق کنند تا خروجی اثربخش و موثری را در اشتغال پایدار جوانان داشته باشند.
خانپور با اشاره به راهکارهای موجود برای مقابله با معضل بیکاری تاکید کرد: احیای دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، فرهنگ‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و انتخاب رشته دانشگاهی با انگیزه و علاقه و بر اساس تقاضا محوری می‌تواند در رفع معضل بیکاری آنها هنگام فراغت از تحصیل موثر باشد.