kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

تصرف 12 پایگاه نظامی آل‌سعود در عملیات یک روزه انصارالله

انقلابیون یمنی موفق شدند تنها در یک عملیات یک روزه، 12 پایگاه نظامی عربستان را در عمق خاک این کشور تصرف و ده‌ها نظامی ائتلاف سعودی را به هلاکت برسانند.


ارتش یمن و جنبش انصارالله که طی روزهای گذشته عملیات خود را در خاک عربستان تشدید کرده‌اند، در حال حاضر در سه استان جنوبی عربستان حضور دارند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه موفق شدند  طی فقط یک روز 12 پایگاه نظامی مهم سعودی‌ها را در «جیزان» تصرف کنند تا به این شکل طرف یمنی بتواند در مذاکرات آتی بین مخالفان و انقلابیون قدرت چانه زنی بیشتری بیابد. از جمله این پایگاه‌های مهم «الردیف»، «ملحمه» و «الممعود» هستند. در این عملیات ده‌ها نظامی سعودی کشته شدند و شماری خودرو نیز به آتش کشیده شد.
ریاض مدعی شده در این عملیات فقط 3 کشته داده است. چندین منطقه نیز تحت کنترل نیروهای یمنی قرار گرفته و بیش از 10 دستگاه از ادوات نظامی و مقادیری سلاح و مهمات نیز به غنیمت گرفته شد. انقلابیون یمنی همچنین روز شنبه پایگاه‌های نظامی عربستان در عسیر و نجران را بمباران کردند.
در همین رابطه، شورای سیاسی جنبش انصارالله طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما ارزش زیادی برای تلاش‌های ارتش و کمیته‌های مردمی که با تجاوز ائتلاف سعودی و مزدورانش مقابله می‌کنند قائلیم و به مردم یمن که 9 ماه در برابر محاصره و تجاوز پایداری کردند درود می‌فرستیم.» در این بیانیه همچنین آمده: « نظام عربستان به دلیل جنایت‌هایش علیه مردم ما باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود. مسئله امروز یمنی‌ها مسئله آبا و اجداد آن‌ها در مبارزه برای بازپس گیری حاکمیت و استقلال است.»
واکنش آل‌سعود
 از سوی دیگر «احمد العسیری» سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوزین درباره علت طولانی شدن جنگ یمن گفت:» آنچه که در سرزمین‌های یمن اتفاق می‌افتد یک جنگ واقعی بین کشورهای هم پیمان با جنبش انصارالله است.» وی افزود: «ما با نیروهای اندکی رو به رو نیستیم بلکه آنها نیروهای آموزش دیده و مجهزِ دارای خودروها و تانک‌های زرهی هستند که حتی از امکانات نظامی برخی از کشورهای عربی بیشتر است.» روزنامه لبنانی الاخبار نیز در مورد شکست عربستان در یمن نوشت: «عربستان که در جنگ یمن شکست خورده به دنبال یک ناجی می‌گردد تا این کشور را از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده نجات دهد.»  بنابر گزارش این روزنامه، سعودی‌ها در تحقق اهداف علنی و غیرعلنی خود شکست خورده و فقط موفق شده اندکه یمن را ویران کنند و سرانجام ناچار به پرداخت غرامت آن خواهند شد. این کشور حتی نتوانسته است در نیروهای خود توان اعتقادی لازم را در حدی ایجاد کند تا ازیک روستا حفاظت کنند بنابراین چنین نیروهایی چگونه می‌توانند به شهرهای دیگر حمله کند.» تاکنون مقامات سیاسی و مراکز مطالعاتی زیادی اعلام کرده‌اند سعودی‌ها در جنگ یمن کاملا شکست خورده‌اند