kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
در دیدار با ولایتی

بشار اسد: بدون همراهی ایران شاهد این پیروزی‌ها نبودیم

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی تاکید کرد: تحولات جدی در منطقه در طول ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و اگر همراهی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشت حتما شاهد این پیروزی‌ها نبودیم.

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز  گذشته در سفری رسمی به سوریه با بشار اسد دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
ولایتی در این برنامه که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رئیس‌جمهور و دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره بشار اسد ابراز خرسندی کرد.
در ابتدای این دیدار که شیبانی سفیر ایران در سوریه و امیر عبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند، رئیس‌جمهور سوریه ضمن تشکر از مواضع اصولی مقام معظم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در طول ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود نداشت حتما شاهد این پیروزی‌ها نبودیم و من از مواضع اصولی مقام معظم انقلاب در این خصوص اطلاع دارم و تشکر می‌کنم.
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار اظهار داشت: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه دوره‌ای افتخارآمیز و بی‌نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلیل آن که در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده‌اید مایه مباهات و افتخار هستید و رهبر معظم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده‌اند و برای پیروزی شما دعا می‌کنند و ریاست محترم جمهور ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاغ کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده‌اند و مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.
رئیس‌جمهور سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران تصریح کرد: همه پیروزی‌ها و استقامت و پایمردی انجام شده مرهون حمایت‌های رهبری دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت‌ها نبود حتما پیروزی محقق نمی‌شد.
در ادامه این دیدار مهمترین تحولات و مسایل منطقه‌ای و چشم انداز آینده در جلسه جداگانه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است  ؛ علی اکبر ولایتی در جریان سفر یک روزه خود به دمشق با ولید معلم وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌و گو کرد.