kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

اعتراف غرب به تولد داعش در عربستان

استاد درس خارج حوزه گفت: پس از جریان پاریس، پرده‌ها بالا رفت و روزنامه‌های غربی هم می‌نویسند که منشا تولد داعش، عربستان سعودی است و با تصریح داعش را فرزند عربستان می‌دانند.


به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در جمع طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان، با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمانان، اظهار داشت: دشمنان سابقا، خودشان به کشورهای اسلامی لشکرکشی می‌کردند، ولی امروز سعی کردند که مسلمانان را به جان هم بیاندازند و خود در کناری خرسند، به این درگیری‌ها می‌نگرند.
وی گفت: پس از جریان پاریس، پرده‌ها بالا رفت و روزنامه‌های غربی هم می‌نویسند که منشا تولد داعش، عربستان سعودی است و با تصریح داعش را فرزند عربستان می‌دانند. آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: اگر کتاب‌های آنها را ببینیم واقعا وحشتناک است؛ کتاب سال دوم دبیرستان عربستان را مشاهده می‌کردم که در آن نوشته بود که جان و مال و ... زوار قبور مباح است؛ اهل سنت نیز قبور را زیارت می‌کنند، ولی این چه سخنانی است به یک دانش آموز تعلیم کشتار و تکفیری‌گیری می‌دهد.
این مرجع تقلید ابراز داشت: این مسئله سبب شده است که آبروی اسلام و مسلمین در جهان برود؛ اسلام دین رحمت و محبت است؛ ما مسلمانان همیشه در نمازهای خود کلمه «الرحمن الرحیم» را به کار می‌بریم، حال این اسلام چگونه به ما اجازه خونریزی می‌دهد.
استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: بنده فتوای صریح دادم که کسی حق توهین به مقدسات سایر مسلمانان را ندارد و در مکاتبه‌ای که با شیخ الازهر داشتیم، این مسئله را به صراحت بیان کردیم؛ مسلمانان در حج نیز اختلاف خاصی با هم ندارند؛ اصول مسائل در بین شیعه و سنی یکی است و باید روی همین مسائل تاکید کرد و در این مباحث فقهی اختلاف زیادی وجود ندارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی استاد درس خارج حوزه گفت: قرآن کریم در خصوص اختلاف بین مسلمانان خطابات بسیار شدید بیان می‌کند؛ خداوند بیان می‌کند که تفرقه همچون صاعقه و زلزله است؛ علمای اسلام باید دست اتحاد به هم بدهند و باید این شرایط امن را حفظ کنیم؛ خوشبختانه در کشور ما امنیت بسیار خوبی وجود دارد که این نعمت بزرگ را باید قدر بدانیم و با دامن زدن به اختلافات، شرایط کشور را به هم نریزند.