kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
فرمانده کل سپاه در رزمایش بزرگ الی‌بیت‌المقدس:

2000 گردان بسیجی آماده دفاع از امنیت کشور

فرمانده کل سپاه پاسداران در رزمایش بزرگ «الی‌بیت‌المقدس» با اشاره به تشکیل 2 هزار گردان بسیجی در سراسر کشور گفت: تمام توطئه‌های دشمن با هدف ناامن کردن کشور خنثی شده است.


رزمایش بزرگ بسیج با عنوان «الی بیت‌المقدس» با حضور 120 گردان بسیج  از 5 استان کشور و محوریت قرارگاه امام حسین(ع) طی روزهای پنجشنبه و جمعه در یکی از مناطق اطراف قم برگزار شد.
مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس روز جمعه با اعلام رمز «لبیک یا حسین(ع)» توسط سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه برگزار شد و چند فروند از بالگردها و هواپیماهای توکانوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرواز بر فراز منطقه رزمایش، اهداف فرضی و از پیش تعیین شده را هدف قرار داده و بمباران کردند. 3 فروند هواپیما توکانو در این تازش هوایی حضور داشتند.
یکی از برنامه‌های این رزمایش، تمرین و فتح شبیه‌ساز مسجدالاقصی توسط بسیجیان و آزادسازی قدس شریف از دست صهیونیستها اعلام شده است. مرحله نهایی رزمایش بزرگ الی بیت المقدس بسیج در 2 محور برگزار شد که گردان‌های امام حسین(ع) و بیت المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضی وارد منطقه شبیه‌سازی شده سرزمین قدس اشغالی شدند و ماکت مسجدالاقصی را آزاد کردند. این تازش زمینی پس از بمباران اهداف از پیش تعیین شده توسط بالگردها و هواپیماهای توکانوی نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در منطقه رزمایش از یگان‌های حاضر در میدان بازدید کردند.
فرمانده کل سپاه پس از این بازدید، سطح آمادگی نیروهای بسیج برای نبرد تمام عیار و مردانه با استکبار جهانی را در عالی‌ترین سطح ارزیابی کرد و اظهار داشت: آمریکا باید چشمانش را باز کند. استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهان‌خوار باید این اقتدار و عظمت بسیج را ببیند تا از خواب و خیال بیرون آمده و فکر احمقانه‌ای به مغزشان وارد نشود.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع بسیجیان حاضر در رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس، با بیان اینکه آمادگی دفاعی بسیج در ابعاد مختلف از جمله ساختاری و سازماندهی در مقایسه با قبل تغییر کرده است،‌ گفت: اکنون در استان‌های مختلف کشور 500 گردان امام حسین (ع) و 1500 گردان بیت‌المقدس تشکیل و سازماندهی شده است. کشورهای مختلف حسرت داشتن چنین نیرویی را می‌خورند.
سرلشکر جعفری با اشاره به کارکرد بسیج در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی و جنگ نرم و کمک به اقتصاد مقاومتی و ایجاد وضعیت مناسب اجتماعی گفت: یکی از پیام‌های این رزمایش دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است و این اولین رزمایش مشترکی است که یگان‌های بیت‌المقدس تحت فرماندهی واحد انجام می‌دهند.
وی با اشاره به ایجاد ناامنی به وسیله تحریک دشمنان در کشورهای منطقه و اروپا، حوادث پاریس را اوج این ناامنی‌ها دانست و تصریح کرد:‌ دشمن تلاش زیادی کرد تا کشور ما را نیز ناامن کند اما با اقتدار و تلاش نیروهای امنیتی همه این توطئه‌ها خنثی شد.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: این ناامنی‌ها امروز از منطقه فراتر رفته اما باید توجه داشت که هدف اصلی آنها، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است ولی دشمن امروز فهمیده است که نمی‌توان با زبان زور با جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد. دشمن به اینکه ایران اسلامی امروز یک ابرقدرت منطقه‌ای است اذعان دارند.
سرلشکر جعفری یکی دیگر از دستاورد‌های بسیج را گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب به یکدیگر در ایران، سوریه و عراق و یمن دانست و گفت: همه این نیروها با هم وحدت دارند که به معنای تشکیل امت واحده اسلامی است و این وحدت و همدلی ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.
وی در پایان افزود: از آنجا که تهدیدات علیه امت اسلامی در حال تغییر است، ما نیز باید توان خود را به روز کنیم و رزمایش امروز تمرینی برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی علیه کشورمان است.
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با فارس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین «شاهد 121» بر فراز منطقه رزمایش خبر داد و تصریح کرد: آسمان منطقه رزمایش الی بیت‌المقدس به صورت کامل رصد می‌شود.
همچنین امیر سرتیپ دوم سعید سعیدی فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ بسیج گفت: امنیت آسمان منطقه رزمایش توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به صورت کامل برقرار می‌شود. پدافند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تمامی رزمایش‌ها حضور دارد. بر اساس این گزارش سردار ربانی معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز طی سخنانی در رزمایش الی‌بیت‌المقدس، اظهار داشت: در این رزمایش نیروی هوافضای سپاه پشتیبانی هوایی و آتش در عمق روی اهداف فرضی را اجرا می‌کند. یکی از مأموریت‌های نیروی هوافضای سپاه پشتیبانی هوایی از نیروهای سطحی است.
معاون عملیات سپاه تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در زمین داشتیم، به ناچار مقیاس اجرای رزمایش را 120 مرتبه کوچکتر از مقیاس واقعی طراحی و سناریوسازی کرده‌ایم.
گفتنی است از سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 10 گردان بیت‌المقدس، از سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 10 گردان بیت‌المقدس، از سپاه سیدالشهدا(ع) (استان تهران)، 27گردان شامل 12 گردان امام حسین(ع) و 15گردان بیت‌المقدس، از سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، 15گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 5گردان بیت‌المقدس، از سپاه روح‌الله استان مرکزی، 28گردان شامل 13گردان امام حسین(ع) و 15گردان بیت‌المقدس، در این رزمایش حضور داشتند.
از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نیز 10 گردان بیت‌المقدس و یگان عملیات ویژه در رزمایش حاضر شدند.