kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
محسنی اژه‌ای:

دشمن می‌خواهد روح انقلابی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دشمن از این که تلاش کند دین مردم را از آن‌ها بگیرد مایوس شده است اما امید دارد روح انقلابی و استکبارستیزی را از مردم ایران بگیرد.


به گزارش خبرگزاری میزان حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد. مایوس است، گفت: با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند و همانطور که اقدمات امام راحل را افراطی‌گری می‌دانستند، امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.
محسنی اژه‌ای در جلسه کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار ویژه غرب کشور که با حضور روسای کل دادگستری‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات گفت: کشور اسلامی باشد و به همه خدمتگزاران در این خطه خسته نباشید می‌گویم.
سخنگوی دستگاه قضا در ابتدای جلسه اظهار داشت: امروز زیر نظر ولی امر هستیم و رهبری جامعه و کشور را شخصی که خداگونه، صالح و پخته است، عهده‌دار می‌باشد  ما برخلاف همه مردم دنیا که بعضا افرادی فاسد و ظالم برآن‌ها حکم می‌رانند هستیم و از همین نعمت بزرگ باید خدا را سپاسگزار باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژ‌ه‌ای رهبری و ولی فقیه را یک نعمت بزرگ برای نظام دانست و افزود: همین دستاورد انقلاب بس است که ما شاکر پروردگار باشیم که رهبری راهبر و راهنما در کشور داریم.
وی افزود: افراد ظالم، جاهل و زیاده‌خواه با سرویس‌های اطلاعاتی‌شان، سلاح‌شان، ثروت دنیویشان و فریبکاری و شیطنت‌هایشان در مسیر تحقق اهداف ما قرار گرفته و می‌گیرند و به دنبال این هستند که ما را از دیدن به اهداف خود بازدارند.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: سلاح‌ها، ثروت‌ها، اطلاعات و ابزار اطلاعاتی آن‌ها از ما بیشتر است و اگر ما با این دید به قضیه نگاه کنیم، می‌گوییم نمی‌توانیم حرکتی در مقابل آن‌ها داشته باشیم؛ اما اگر به عقب برگردیم و ببینیم در 36 سال گذشته چه موانعی بر سر راه بود و چگونه بر آن فائق آمدیم جور دیگری به قضایا خواهیم پرداخت.
وی افزود: در حال حاضر شیطان بزرگ یعنی آمریکا در برابر قدرت ایران خضوع می‌کند و حاضر می‌شود امتیاز بدهد و در پاره‌ای از موارد نیز حتی التماس کند که این از موفقیت‌های جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت مراقبت در برابر نفوذهای دشمن، گفت: همه مسئولان اطلاعاتی و قضایی و نهادها و آحاد مردم باید مراقب نفوذ و اثرگذاری دشمن بر تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشند و از چهره بزک کرده دشمن هم فریب نخورند.
وی تأکید کرد: مسئولان نباید مبالغه‌گویی کنند و مردم را به اشتباه بیندازند. همین مسئله هسته‌ای که برای رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات مردم ایران حاضر شد قدری تنزل کند ولی برخی در این خصوص خیلی مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است و به گونه‌ای حرف می‌زنند که دشمن و دوست را به اشتباه می‌اندازند.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: همه بدانیم اگر نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا حاضر شده‌اند بخشی از حق مردم را به رسمیت بشناسند براثر قدرت و اقتدار و مقاومت ایران در طول 36 ساله بعد از انقلاب بوده است وگرنه هیچ وقت حاضر نبودند به طرف مذاکره امتیازی بدهند.