kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

سردار جزایری: به مبارزه فرانسوی‌ها علیه تروریسم اعتماد نداریم

سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان ضمن حمایت از همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه گفت: ما هیچ اعتمادی به جدیت فرانسوی‌ها در مبارزه با تروریسم و داعش نداریم.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با سایت خبری اسپوتنیک روسیه با بیان این که همه آزادگان و دلسوزان جهان باید یک مواجهه کاملا واقعی و جدی علیه زیاده‌خواهی، جنگ و تروریسم داشته باشند، اظهار داشت: غرب آسیا مدت‌ها است که به دلیل زیاده‌خواهی امپریالیسم جهانی و ارتجاع منطقه، گرفتار جنگ و خونریزی و تروریسم شده است. به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در مواجهه با این رویه منطقه‌ای که رفته رفته تبدیل به یک رویه جهانی می‌شود در حال جنگ و مبارزه و مقابله است.
وی افزود: در این شرایط که روسیه می‌خواهد یک مقابله جدی با تروریسم در سوریه کند طبعا جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت روسیه در این مبارزه با آغوش باز استقبال و حمایت می‌کند. این یک استراتژی به هنگام است چرا که در غیر این صورت چه بسا مشکلات تروریسم دامن خود روسیه را در آینده بگیرد. ایران و روسیه موفق خواهند شد با کمک سایر کشورهای منطقه مثل لبنان و عراق ریشه تروریسم را بخشکانند. باید یک مقابله جدی رسانه‌ای با یکسو نگری خبری رسانه‌های امپریالیستی و ارتجاع منطقه داشت تا چهره واقعی ایجادکنندگان تروریست در منطقه و دروغ بزرگ غرب روشن شود.
سردار مسعود جزایری درخصوص پیشنهاد رئیس جمهور برای همکاری ایران با فرانسه در مبارزه با تروریست با بیان این که از حادثه تروریستی فرانسه ناراحت شدیم، اظهار داشت: ما هیچ اعتمادی به جدیت فرانسوی‌ها در مبارزه با تروریسم و داعش نداریم. هرگونه همکاری نیز در چارچوب ملاحظات ویژه‌ای است و فرانسوی‌ها باید در عمل نشان بدهند که واقعا در مبارزه با تروریست‌ها جدی هستند. تردیدی ندارم که کسانی که تروریست‌ها را پرورانده‌اند تاوان این کار را در آینده بیشتر خواهند داد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که وقت آن رسیده که مردم فرانسه از دولت خود سوال کنند که با چه منطقی از این تروریست‌ها طی سالهای گذشته حمایت کرده‌اند؟ افزود: دولت فرانسه در یک دادگاهی که مردم فرانسه می‌توانند تشکیل بدهند بایست به این سوال پاسخ دهد. ده‌ها دلیل و سند در کنار ده‌ها اظهارنظر مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر تقویت داعش وجود دارد. بالاترین مقام رسمی فرانسه اعتراف کرد که آنها از داعش حمایت می‌کردند.
سخنگوی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه در چه شرایطی ایران مستقیما وارد جنگ سوریه یا عراق می‌شود، اظهار داشت: برآوردهای نظامی ما در منطقه چه از عراق چه از سوریه بگونه‌ای است که فعلا نیازی به این کار مشاهده نمی‌شود اما با تقاضای دولت سوریه، می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.