kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

اعتراض مردم ورامین به حضور انتخاباتی فعالان فتنه وزیر کشور دستور پیگیری داد!

مردم ورامین نسبت به حضور فتنه‌گران در این شهر و برگزاری نشست‌های انتخاباتی از سوی آنان به شدت اعتراض کردند.


سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه تجمع مردمی «امام حسن (ع) پرچم‌دار مبارزه با فتنه» که در اعتراض به حضور فتنه‌گران در شهرستان قرچک صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فتنه را خط قرمز دانستند ما نیز به‌تبع معظم‌له فتنه را خط قرمز می‌دانیم.
وی برگزاری نشست‌های سیاسی را نشانه رشد انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه احزاب قانونی می‌توانند نشست برگزار کنند اما اجازه ندارند در این نشست‌ها از خطوط قرمز عدول کنند. به گزارش فارس نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به محل برگزاری نشست‌های جریان‌های اصلاح‌طلب افزود: ‌ای کاش این نشست‌ها در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شد و برگزاری آنها در چلوکبابی‌ها زیبنده نیست.
وی گفت: مساجد، حسینیه‌ها، فرهنگ‌سراها محل‌های شایسته‌ای برای برگزاری این نشست‌ها است ولی سلیقه این جریان‌های سیاسی این است که نشست‌های خود را در چلوکبابی‌ها برگزار کنند.
نقوی حسینی با اشاره به تجمع مردمی «امام‌حسن (ع) پرچم‌دار مبارزه با فتنه» عنوان کرد: آنچه مردم شهید پرور شهرستان قرچک را در این تجمع جمع کرده است شعار «مرگ بر فتنه‌گر» است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این‌که وزیر کشور باید نسبت به صدور مجوز برای نشست‌هایی که با حضور فتنه‌گران برگزار می‌شود پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: قطعا بنده از وزیر کشور در این ارتباط سوال خواهم کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در پایان تصریح کرد: به مسئولان شهرستان قرچک اخطار می‌دهم در صورت تکرار دعوت از فتنه گران برای حضور در شهرستان و صدور مجوز برای نشست‌هایی که با حضور فتنه‌گران برگزار می‌شود، مردم پاسخ شما را می‌دهند.
اعتراض به حضور فتنه‌گران بوده
 نه نشست
نقوی‌حسینی همچنین در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص حوادث رخ داده شب پنجشنبه در شهر قرچک و تجمع اعتراضی مردم نسبت به برگزاری همایشی در این شهر، گفت: پس از اینکه مردم ولایت‌مدار شهرستان قرچک شنیدند که اصلاح‌طلب‌ها نشستی در این شهر گذاشته‌اند که در آن تعدای از محکومین و بازداشت‌شدگان فتنه 88 در آن حضور دارند، به حضور آنان اعتراض کردند.
وی افزود: مخالفت مردم قرچک به خاطر برگزاری نشست یا همایش نبوده بلکه به باز شدن پای محکومین و بازداشت‌شدگان فتنه 88 به شهر قرچک بوده، حرف معترضین هیچ‌گاه برگزاری همایش نبوده است.
دستور وزیر کشور به استاندار تهران
از سوی دیگر وزیر کشور در پیامی به استاندار تهران دستور بررسی حادثه ورامین و شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی را صادر کرد. در این نامه آمده است: با انتشار اخباری مبنی بر برهم خوردن تجمعی قانونی در ورامین لازم است در اسرع وقت موضوع را بررسی نموده و در صورت صحت وقوع چنین اتفاقی که نقض حقوق شهروندی و مغایر با فضای آرام همراه با همدلی و همبستگی ملی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی می‌باشد ،ضمن شناسائی متخلفین نسبت به معرفی آنها به مراجع قضائی اقدام شود. گفتنی است موسوی ‌لاری عصر روز پنجشنبه به دعوت تعدادی از اصلاح‌طلبان شهر ورامین برای حضور و سخنرانی در یک همایش انتخاباتی به این شهر رفته بود. اعتراض مردم ورامین به حضور فعالان فتنه به حدی بود که موسوی لاری و مرتضی الویری که سخنرانان اصلی این جلسه بودند، توانستند با مشکلات فراوان و به کمک نیروهای انتظامی وارد سالن شوند.