kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
وقتی عربستان حامی حقوق بشر می‌شود!

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه غیرالزام‌آوری را به پیشنهاد عربستان علیه ایران تصویب کرد.


اعضای کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که مسئولیت بررسی عملکرد اجتماعی، فرهنگی و حقوق‌بشری کشورها را بر عهده دارد، به درخواست رژیم سعودی به قطعنامه‌ای رأی دادند که در آن از حمایت ایران از دولت سوریه انتقاد شده بود.
بر اساس گزارش رویترز، در این قطعنامه غیرالزام‌آور، اقدامات ایران در قبال سوریه، «غیرسازنده و نابجا» توصیف شده؛ «ایران و دیگر متحدان (بشار) اسد» همچنین به حمله به «معارضان میانه‌رو» و گام برداشتن در راستای منافع داعش و جبهه‌النصره متهم شده‌اند.
به گزارش فارس، در این قطعنامه بدون آنکه بطور مستقیم از روسیه نام برده شود، همه حملات علیه گروه‌های  مخالف دولت در سوریه، شدیدا محکوم و توقف فوری آنها خواسته شده است.
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل 193 عضو دارد و قطعنامه مذکور با ۱۱۵ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع به تصویب رسید.
گفتنی است تحولات اخیر در سوریه و شکست‌های سنگین گروهک‌های تروریستی، حامیان این گروهک‌ها از جمله عربستان را دچار وحشت و سردرگمی کرده است.
در حال حاضرعربستان، علاوه بر حمایت همه جانبه از گروهک‌های تروریستی در منطقه، به بهانه دفاع از مردم یمن، عملا نسل کشی و جنایت‌های بسیاری را در شهرهای یمن مرتکب شده است و کشورهای مختلف غربی و مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت اختیار کرده اند.