kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
قشقاوی خبر داد

عزیمت خانواده رکن‌آبادی به عربستان برای بررسی سرنوشت این دیپلمات

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: خانواده آقای رکن‌آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان به عربستان می‌روند تا به‌طور مستقیم و میدانی، سرنوشت این دیپلمات ایرانی را بررسی کنند.



حسن قشقاوی معاون مجلس، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: خانواده آقای رکن‌آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان به عربستان می‌روند تا به‌طور مستقیم و میدانی، سرنوشت این دیپلمات ایرانی را بررسی کنند.
وی افزود: خانواده رکن‌آبادی روادید را دریافت کردند.
قشقاوی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات آقای آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس مبنی بر دریافت اطلاعاتی درباره اقدام دولت عربستان در تحویل آقای رکن‌آبادی به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مقرر شد جلسه‌ای در این باره با آقای آقاتهرانی برگزار کنیم که این نشست مصادف با جلسه علنی مجلس شد؛ بنده مرتب درباره موضوع منا جلساتی برگزار می‌کنم و از او دعوت کردم که مستنداتش را ارائه کند.
وی ادامه داد: ما هم یکی‌یکی خانواده مفقودان را به عربستان می‌فرستیم تا سرنوشت عزیزانشان را پیگیری میدانی کنند.
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش دیگری درباره نتیجه انگشت‌نگاری از جانباختگان منا و تطبیق آن با مفقودان ایرانی این فاجعه خاطر‌نشان کرد: همکارانم مدام در حال پیگیری هستند و ستادی به مسئولیت سرکنسول ما در جده این موضوع را پیگیری و به‌طور مستمر اخبارش را به بنده منتقل می‌کند.
به گزارش تسنیم، قشقاوی تاکید کرد: گاهی تطبیق دی‌ان‌ای دو نفر با هم مقداری زمانبر و حتی شناسایی برخی عکس‌ها مشکل است به همین علت مقرر شد که خانواده برخی جانباختگان با دریافت روادید و سفر به عربستان سرنوشت عزیزانشان را به‌طور مستقیم پیگیری کنند.