kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷

ریابکوف:تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مانع پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 است

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران وجاهت قانونی ندارند و نامشروع هستند.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران وجاهت قانونی ندارند و نامشروع هستند.
سرگی‌ریابکوف در آستانه آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران حاضر در محل سفارت ایران در مسکو گفت: تحریم‌های غیرقانونی مانع پیشرفت بیشتر گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌ای تهران خواهد شد.
وی افزود: به عقیده ما اقدام آمریکا برای افزایش تحریم‌های خود علیه ایران راه مطمئنی برای از بین بردن مبنای سالم و مثبت پیشرفت‌های آینده در موضوع هسته‌ای ایران است.
وی به محض ورود به وین و محل مذاکرات ایران و 1+5 نیز اعلام کرد: بگذارید ببینیم که ما بعد از این مذاکرات چه در دست داریم. حقیقتاً همه چیز در حال حاضر پیچیده است زیرا همانطور که ما می‌دانیم آمریکا اخیراً لیست تحریم‌ها علیه ایران را گسترش داده است که این مسئله به هیچ عنوان به آغاز مذاکرات کمکی نمی‌کند.
ریابکوف اینگونه ادامه داد: موضوعاتی که مذاکره‌کنندگان در مورد آنها بحث خواهند کرد احتمالاً تنها اجازه یک پیشرفت ناچیز را می‌دهد اما ما به هر حال برای رسیدن به یک راه‌حل تلاش می‌کنیم اما هیچ توهم یا انتظارات بالا نداریم.  معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: یک دوره از مذاکرات دشوار هم‌اکنون آغاز شده است. به طور قطع، گفت‌وگوهای مقدماتی و اولیه ساده نیست اما هم‌اکنون با یک وظیفه مهم روبرو هستیم زیرا می‌بایست بر روی یک تصمیم بادوام طولانی مدت کار کنیم. ما زمان زیادی نداریم و تنها در آغاز یک راه طولانی هستیم.