kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶

روحانی همچنان رفتار موسوی و کروبی را افراطی می‌داند(خبر ویژه)

«روحانی، کاری را که موسوی و کروبی 4 سال پیش انجام دادند، افراطی وخارج از اعتدال می‌داند.»

«روحانی، کاری را که موسوی و کروبی 4 سال پیش انجام دادند، افراطی وخارج از اعتدال می‌داند.»
این مطلب را علی افشاری نفوذی حزب مشارکت در گروهک دفتر تحکیم بیان کرد. وی در سایت روزنت با بیان اینکه شعار قیامت شدن ایران در صورت دستگیری موسوی و کروبی عملی نشد، نوشت: برای روحانی و حلقه نزدیکان وی، آزادی موسوی و کروبی صرفا در حد فیزیکی مطلوب است. روحانی نگران تداوم رفتار موسوی و کروبی است. جلوگیری از فعالیت‌های این دو راه را برای فعالیت روحانی مساعد کرده وگرنه حاکمیت در غیاب خطر آنها دلیلی ندارد حضور امثال روحانی را تحمل نماید. تمایز راهبردی جنبش سبز و گفتمان اعتدال و بنفش رقابت بین این دو گزینه را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. از دیدگاه روحانی، تصمیمی که موسوی و کروبی در چهار سال پیش اتخاذ کرده‌اند،‌ افراطی و خارج از اعتدال است. به همین دلیل روحانی با 9 دی و جنبه آئینی بخشیدن به آن در تقویم مناسبات جمهوری اسلامی همراهی کرد. حسام‌الدین آشنا پیش از این اعلام کرد موسوی وکروبی باید بپذیرند که رفتار گذشته را تکرار نمی‌کنند.
افشاری در ادامه با انتقاد از خلط رنگ‌های بنفش و سبز و نبودن حامیان محکم برای موسوی و کروبی نوشت: در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ریزش در جنبش سبز به وجود آمد و برخی بدون توجه به مواضع موسوی و کروبی، دنبال حسن روحانی رفتند و مشکلاتی را به وجود آوردند. بعد از گذشت 6 ماه از تشکیل دولت جدید تصور رفع حصر این دو، غلط از آب درآمده است.
در همین حال مرتضی کاظمیان از اعضای فراری گروهک ملی - مذهبی  با تخطئه اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه همه گروه‌ها و جریان‌ها در راهپیمایی 22 بهمن آمده بودند، نوشت: آقای روحانی! همه نیامده بودند از جمله اعضا و فعالان حزب مشارکت و دیگر احزاب مشهور دوم خردادی و اصلاح‌طلب که در مراسم 22 بهمن شرکت نکردند. آیا آقای روحانی جایگاهی برای اپوزیسیون قائل نیست که می‌گویند تا میر و شیخ و دیگر دوستان ما در بندند، ما نمی‌آییم؟
خاطرنشان می‌شود خاتمی و سران مجمع روحانیون نیز بر خلاف دعوت به حضور در راهپیمایی 22 بهمن، عملا به خاطر ترس از اعتراض مردم در این مراسم باشکوه جرأت عرض‌اندام پیدا نکردند.