kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

آزادسازی دومین فرودگاه نظامی سوریه به دست حزب‌الله و ارتش

چند روز از شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس نگذشته که خبر می‌رسد، نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان طی عملیاتی مشترک موفق شدند، فرودگاه نظامی «مرج السلطان» در ریف دمشق را هم آزادکنند.

پس از آزادی دو شهر در استان حلب اکنون ارتش و مقاومت حزب‌الله، پاکسازی اطراف دمشق را نیز شروع کرده‌اند. به گزارش فارس، ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب‌الله لبنان در ادامه پیشروی به سمت فرودگاه مهم و راهبردی «مرج السلطان» در ریف دمشق، نیمه شب شنبه موفق شدند از چند محور وارد فرودگاه شوند و این فرودگاه را بطور کامل از عناصر تروریستی پاکسازی کنند. به گزارش فارس، یک منبع میدانی در مقاومت لبنان در سوریه در این ارتباط اعلام کرد «همزمان با حملات نیروهای سوری و مقاومت، ده‌ها تن از عناصر تروریستی «جبهة النصره» و «جیش الاسلام» مجبور به فرار از منطقه درگیری شدند و به سمت شهرک «النشابیة» عقب‌نشینی کردند.»
فرودگاه مهم «مرج السلطان» که تنها 18 کیلومتر از پایتخت سوریه  فاصله دارد و یک فرودگاه نظامی است، جزء بخش «النشابیة» از توابع «دوما» است که از پایگاه‌های اصلی تروریست‌های جیش‌الاسلام محسوب می‌شود. فرودگاه «مرج السلطان» را گروهک موسوم به «تیپ المصطفی» وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در سال 2012 اشغال کرده بود اما اکنون در کمتر از دو هفته از آزادی فرودگاه نظامی کویرس در شرق حلب، این فرودگاه نظامی نیز آزاد شد. همزمان با تثبیت مواضع در فرودگاه، نیروهای سوری عملیات پاکسازی شهرک «مرج السلطان» را نیز آغاز کرده‌اند و در اولین گام، موفق شدند، تروریست‌ها را از منطقه «آرامگاه شهرک» عقب برانند. ارتش سوریه فرودگاه کویرس در ریف حلب را در حالی آزاد کرد که 3/5 سال در محاصره تکفیری‌ها بود.