kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

۳ فلسطینی روز چهل و پنجم انتفاضه شهید و ۳۱۴ نفر مجروح شدند

در یکی از وحشیانه‌ترین حملات نظامیان رژیم جنایتکار صهیونیست به جوانان فلسطینی در کرانه‌باختری سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم 314 نفر مجروح شدند.

با شهادت سه شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرهای الخلیل و رام‌الله واقع در کرانه‌باختری که روز جمعه رخ داد شمار شهدای انتفاضه از اول اکتبر (9 مهر ماه) تاکنون به 86 نفر رسید.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری «العربی الجدید، منابع هلال‌احمر فلسطینی اعلام کردند که آمار مجروحان در درگیری‌های روز جمعه، تا ظهر به 314 نفر رسید که 43 نفر از آن‌‌ها به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.
امروز که وارد چهل و پنجمین روز انتفاضه قدس شده‌ایم نزدیک به 8000 فلسطینی زخمی یا دچار خفگی و مصدومیت شده‌‌اند.
نظامیان صهیونیست همچنین، خانه‌های آن‌ها را نیز منفجر می‌کنند! تمام این جنایات در روز روشن و مقابل دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری صورت می‌گیرد بدون اینکه هیچ‌یک از کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی علیه آن موضع بگیرند.
روز گذشته نظامیان صهیونیست با یورش به منازل مسکونی چند فلسطینی در شرق نابلس واقع در کرانه‌باختری منازل آنها را به کنترل خود درآورده و ساکنان آن را مجبور به ترک خانه‌هایشان کردند. پس از تخلیه، این خانه‌ها منفجر شد!دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز دستور تخریب منازل فلسطینی‌های مبارز را صادر کرد.
بازجویی‌ از نتانیاهو
یک قاضی دادگاه در اسپانیا از مقام‌های این کشور خواست ورود نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی را اطلاع دهند تا شخصاً از نتانیاهو بازجویی کند.
به گزارش خبرگزاری قدس، قاضی‌ دادگاه اسپانیا در صدد است از نتانیاهو به دلیل حمله به کشتی ترکیه‌ای مرمره در سال 2010 که منجر به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 50 نفر شد بازجویی کند.
در این پرونده به غیر از نتانیاهو، نام ایهود باراک وزیر جنگ سابق، لیبرمن وزیر خارجه سابق موشه یعلون وزیر جنگ و دیگر مقامات اسرائیلی نیز وجود دارد که باید مورد بازجویی قرار گیرند.
اعتراف به جنایت پس از 5 سال
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اما با پخش فیلم مستندی نشان داد این رژیم پنج سال پیش در ترور مسئول امور مالی و خرید سلاح جنبش حماس دست داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، در این فیلم نشان داده می‌شود که دستگاه اطلاعاتی موساد، پنج سال پیش عملیات ترور «محمود المبوح» را انجام داده و هدف از این عملیات بیشتر از آن‌که رها شدن از دست یکی از رهبران حماس بوده باشد. «عرض اندام» بوده است!
به گفته تهیه کننده این فیلم، عملیات «ترور المبوح» فقط 22 دقیقه طول کشیده و کسانی که این عملیات را انجام دادند از پاسپورت‌های جعلی، عینک، مو و سیبیل مصنوعی استفاده کردند تا شناسایی نشوند!
طبق این فیلم مستند عاملان این ترور 12 ساعت بعد از عملیات، دوبی را ترک کرده و به مکان‌های مختلف رفته‌اند. رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که هم ترور می‌کند هم اعتراف به ترور می‌کند و بدون اینکه هیچ‌نگرانی از جانب مجامع بین‌المللی داشته باشند.