kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

داعش زیر آتش سنگین ارتش سوریه صدها تکفیری به هلاکت رسیدند

در ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه، صدها تروریست دیگر به هلاکت رسیدند و مناطق محاصره شده دیگری از لوث وجود آنها پاکسازی شد.
سرویس خارجی -

منابع سوری اعلام کردند در ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در حومه «حلب» ده‌ها تروریست در «دیر الزور» کشته شدند و مخفیگاه‌ها و کانون‌های تجمع آنها نیز پاکسازی شد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوری (سانا) نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی چندین روستا و مزرعه در حومه جنوبی حلب را هم پاکسازی کردند و ده‌ها تروریست تکفیری را نیز به هلاکت رساندند. نیروهای ارتش سوریه همچنین به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی در حومه «لاذقیه» و حومه «حماه» ادامه داده و در نتیجه آن شمار دیگری از تکفیری‌ها از پای درآمدند.
منابع سوری همچنین از عملیات‌ یگان‌هایی از ارتش سوریه علیه مخفیگاه‌ها و محورهای تحرکات گروه‌های تروریستی در تپه «اسطبل» و «الصالحیه» و ضربات سنگین به مخفیگاه‌ها و تجمعات داعشی‌ها در اطراف فرودگاه «کویرس» و کشته شدن ده‌‌ها تن دیگر از تروریست‌ها خبر دادند.
عملیات ارتش سوریه در «قلمون»، «حماه»، «حمص»، «رقه»، درعا نیز ادامه دارد و نیروهای ارتش مواضع تروریست‌ها در این مناطق را زیر ضربات سنگین توپخانه خود قرار داده‌اند.
همزمان جنگنده‌های روسی نیز با پشتیبانی از نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کنند. در عین حال خبر می‌رسد تروریست‌‌های تکفیری برای انتقام از نیروهای ارتش و شهروندان سوری که به کمک نیروهای ارتش می‌شتابند اول خانه‌های مردم را به آتش می‌کشند و غیرنظامیان را به رگبار می‌بندند و در نهایت از منطقه فرار می‌کنند!
دفاع تمام قد پوتین از اسد
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اما اعلام کرده که «روسیه یا هیچ کشور دیگری حق ندارد از رئیس‌جمهور سوریه بخواهد از قدرت کنار برود.»
به گزارش ایسنا، وی در مصاحبه با خبرگزاری‌های «اینترفاکس» و «آناتولی» افزود: «سوریه یک کشور مستقل است و بشار اسد با انتخاب مردم به ریاست جمهوری رسیده است در نتیجه آیا ما حق داریم تا درباره این مسائل با او صحبت کنیم؟ البته که خیر.»
پوتین همچنین تاکید کرد: «عملیات نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌شود.»
وی بار دیگر اعلام کرد که «فقط مردم سوریه می‌توانند سرنوشت حکومت آن را تعیین کنند.»
رئیس‌جمهور روسیه این را هم گفت که، «خوشبختانه در نشست اخیر گروه‌ حامیان سوریه در وین وزیران خارجه  17 کشور و نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان ملل از این رویکرد حمایت کردند و این موضع در بیانیه وین ثبت شده است.»
سایر رویدادها
* سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: آمریکا اعتقادی به ایجاد منطقه حائل یا پرواز ممنوع در مرز ترکیه با سوریه ندارد.
* گروه‌های مسلح روز گذشته اطراف سفارت روسیه در پایتخت سوریه را با خمپاره هدف قرار دادند.
*‌ وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد: حضور نظامی بیش از یک دهه آمریکا و متحدانش در خاورمیانه هیچ دستاوردی نداشته است.
* نماینده ویژه سابق آمریکا در جنگ علیه داعش گفت که آمریکا ممکن است به مبارزه همیشگی با داعش مجبور شود.