kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
معاون قوه قضائیه:

زندانیان حافظ قرآن از تخفیف در محکومیت برخوردار می‌شوند

معاون فرهنگی قوه قضائيه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امکان ادامه تحصیل از صفر تا رسیدن به بالاترین مراتب علمی برای محکومان در زندان ها فراهم شده است.


حجت‌الاسلام هادی صادقی در حاشیه همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ترویج و توسعه فرهنگ نماز و مولفه‌های آموزشی میزان جرم و جنایت را در جامعه کم می‌کند.
وی از آموزش قرآن و نماز به‌عنوان فعالیت‌های بارز فرهنگی در مراکز زندان‌ها نام برد و گفت: حرفه‌آموزی در این مراکز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه در زندان‌ها است.
صادقی به اجرای طرح حبل‌المتین در راستای حفظ قرآن در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: به موازات حفظ قرآن محکومان از تخفیف در میزان محکومیت برخوردار می‌شوند.
وی بر لزوم استفاده از آخرین روش‌های موثر در راستای تربیت اجتماعی تاکید و اضافه کرد: در این ارتباط باید از ابزارهای مختلف اعم از حقیقی و مجازی بهره‌مند شویم.
همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی با محورهای تاثیر نماز در تحکیم و تقویت بنیان خانواده، نقش نماز و مسجد در پیشگیری از انحرافات اجتماعی، تاثیر نماز در بهبود رفتار و سلامت سازمانی، نقش نماز در پیشگیری از گسترش استفاده نامطلوب از رسانه‌های مدرن، نماز و فعالیت اقتصادی سالم و نقش نماز در افزایش سرمایه اجتماعی دیروز در تالار علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد.