kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

سرکوب بازمانده‌های تروریست‌ در حلب/ پیشروی در حسکه، حماه و ادلب

منابع سوری از سرکوب آخرین بازماندگان گروه‌های تروریستی در حلب و ادامه پیشروی ارتش سوریه در حسکه، حماه و ادلب خبر می‌دهند.


منابع سوری اعلام کردند نیروهای ارتش با سرکوب آخرین بازماندگان گروه‌های تروریستی، امنیت را به روستاهای حومه حلب بازگرداندند و تپه «ممو» را هم به طور کامل از اشغال تروریست‌ها پاکسازی کردند.
در عملیات ارتش که با همکاری گروه‌های دفاع مردمی صورت گرفت شماری از تروریست‌ها در حومه جنوبی حلب به هلاکت رسیدند که بیشتر آنها وابسته به «جبهه النصره» بودند.
جنگنده‌های ارتش همچنین مخفیگاه‌های تروریست‌ها را درحومه حماه و ادلب درهم کوبیدند که به کشته‌شدن دست‌کم 29 تروریست منجر شد. عملیات جنگنده‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها و به هلاکت رساندن شمار زیادی از آنها اما با واکنش خود تروریست‌ها مواجه شده است و گروه‌های تروریستی در صفحات شبکه‌های اجتماعی به کشته‌شدن دست‌کم 16 عضو خود در حومه حماه اعتراف کردند.
منابع سوری از حمص نیز خبر می‌دهند که یگان‌هایی از ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی شماری از تروریست‌ها را از پای درآوردند.
عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌ها در درعا هم ادامه دارد که در نتیجه آن تلفات و خسارت‌هایی به آنها وارد شد.
به گزارش تسنیم جنگنده‌های ارتش سوریه مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های داعشی را در حومه شرقی دیرالزور هم هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد. دست‌کم 58 تروریست هم در اطراف فرودگاه دیرالزور کشته شدند که برخی از آنها ملیت غیرسوری دارند. که از جمله می‌توان به تروریست‌ سعودی ملقب به ابوعبدالله و یک تروریست بلژیکی و دو تروریست تونسی به نام خالد الطارش و عبدالله الهیان اشاره کرد.
همچنین خبرگزاری فارس گزارش داده که گروهی مشترک از نیروهای کرد و عرب سوریه عملیات پاکسازی مناطق شرقی و جنوبی استان حسکه در شرق سوریه را آغاز و چند روستا را در جنوب استان آزاد کرده‌اند.
درگیری‌ها در حومه جنوبی حسکه همچنان ادامه دارد و نیروهای مشترک سوری در حال پیشروی به سمت جنوب استان هستند.
پس از ورود ائتلاف جدید ضدداعش (ایران، روسیه، لبنان، سوریه و حزب‌الله) به معرکه، تکفیری‌ها به زحمت افتاده و غربی‌ها نیز به وحشت افتاده‌اند. تعیین هزار شرط و شروط برای کمک تسلیحاتی به کشورهای درگیر جنگ با تکفیری‌ها از سوی آمریکا، یکی از علائم این زحمت و وحشت است.
سایر رویدادها
*‌وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده در صورتی که واشنگتن نیروهای محلی توانمندی به عنوان شرکایش در جنگ با داعش بیابد ممکن است نیروهای آمریکایی بیشتری به سوریه اعزام کند!
* رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس گفته، لندن با خودداری از مداخله نظامی در سوریه برای مبارزه با داعش متحدان خود را رها کرده است!
* معاون سابق وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن در مسئله سوریه اشتباهاتی داشته است اظهار داشته که کاخ سفید باید زودتر دست به تسلیح گسترده مخالفان سوری (بخوانید تروریست‌ها) می‌زد.