kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

داعش 200 کودک عراقی را اعدام کرد!

200 کودک در شمال عراق که از پیوستن به «داعش» و انجام عملیات انتحاری امتناع کرده بودند، به دست تروریست‌های این گروه اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سرکرده‌های داعش در یک منطقه تحت سیطره خود، پس از آنکه با امتناع کودکان از به دست گرفتن سلاح و پیوستن به داعش مواجه شدند، همه را به رگبار مسلسل بستند و کشتند. شمار این کودکان جان‌باخته 200 نفر گزارش شده است. هرچند در فیلمی که داعش در ارتباط با این جنایت تهیه کرده، به محل وقوع آن اشاره نشده است، ولی به جز استان «نینوا» و شهر «موصل»، در سایر مناطق عراق و سوریه تروریست‌های داعش در حال جنگ و گریز به سر می‌برند و به نظر می‌رسد که این جنایت احتمالا در استان نینوا اتفاق افتاده است.
پیش از این نیز «فاضل الغراوی» عضو کمیساریای عالی حقوق بشر گفته بود:‌«داعش چهار پایگاه نظامی مخصوص آموزش کودکان انتحاری در موصل دارد و تکفیری‌ها 1200 کودک ربوده شده را در این پایگاه‌ها برای انجام عملیات انتحاری آموزش می‌دهند.»
به گفته الغراوی «کمیساریای عالی حقوق‌بشر و جامعه بین‌الملل تاکید دارند که داعش مرتکب جنایات متعدد علیه بشریت می‌شود و ما 600 سند از اقدامات داعش را در دست داریم.»
گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال برخی مناطق در عراق و سوریه، مرتکب جنایات بی‌شماری شده است و هر کودک، زن یا مردی را که با آنها همکاری نکند، به شکل‌های گوناگون و وحشیانه‌ای اعدام و فیلم‌های این جنایات را با هدف ایجاد رعب و وحشت منتشر می‌کند.
اختلافات شدید
 بین داعش
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از «اسکای نیوز» نیز گزارش داده که «ابوالولید التونسی» یک عضو جدا شده از داعش، از بروز اختلافات شدید میان اعضای داعش تا حدی که به کشتار داخلی می‌انجامد، خبر داد. این عضو جدا شده همچنین گفت که شمار زیادی از اعضای داعش به مواد مخدر معتاد هستند.
طی روزهای اخیر ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق ضربات کوبنده‌ای را در شمال و غرب این کشور متوجه تکفیری‌ها کرده‌اند؛ در استان صلاح‌الدین و اطراف شهر سامرا مناطق زیادی از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است. در عملیاتی که طی روزهای اخیر صورت گرفت نیز، توپخانه ارتش مواضع و مخفیگاه‌های داعش در اطراف سامرا را زیر آتش گرفت و ده‌ها تن از آنها را به هلاکت رساند. طی روزهای جمعه و شنبه گذشته هم نیروهای دولتی 11 حمله انتحاری عناصر داعش در رمادی را خنثی کردند.
به گفته فرماندهی مشترک ارتش عراق، 90 درصد شهر رمادی که پیش از این در اشغال داعش بود، آزاد شده است.
نوری مالکی
«نوری مالکی» نخست وزیر سابق عراق، به شبکه روسیا الیوم گفت، آمریکا نگران توسعه روابط میان روسیه و عراق است. وی گفت:‌ «من (اخیراً) از دولت عراق خواسته بودم از روسیه برای حمله (هوایی) به داعش کمک بگیرد، اما برخی مخالفت کردند و واشنگتن نگران توسعه روابط میان مسکو و بغداد است.»
وی با تاکید بر اینکه «روسیه واقعا به نابودی تروریسم در سوریه و عراق تمایل دارد،» گفت:‌«مسکو و تهران بعد از سقوط موصل به عراق کمک کردند، اما آمریکا پس از حمله داعش به عراق فقط نظاره‌گر بود، با وجود اینکه از تحرکات تروریست‌ها اطلاع داشت.» مالکی در این گفت‌وگو، بار دیگر خود را معاون رئیس‌جمهور عراق دانست و گفت‌ اصلاحات نخست‌وزیر نباید مغایر قانون اساسی باشد.
سایر رویدادها
* برخی رسانه‌های عراقی مدعی شده‌اند آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر این کشور را به حضور نپذیرفته است. عبادی دیروز در نجف با مقتدا صدر و برخی مراجع دیدار کرد.
* داعش مجهزترین و مدرن‌ترین بیمارستان عراق را که در استان نینوا قرار دارد و دولت سال گذشته آن را افتتاح کرده بود، به اسم خود بار دیگر افتتاح و تصاویر آن را منتشر کرد!