kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

هشدار شیعیان عربستان به آل سعود؛ روحانیت مجاهد خط قرمز ماست

مردم استان شیعه نشین «العوامیه» عربستان با برگزاری تظاهرات شبانه‌، ضمن ترسیم خطوط قرمز خود، از آل‌سعود خواستند، فورا آیت‌الله نمر را آزاد کنند.

ساکنان منطقه «العوامیه» واقع در شرق عربستان بار دیگر در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه آیت‌الله «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعی این کشور به صورت شبانه تظاهرات کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده تظاهرات‎کنندگان عربستانی، با سر دادن شعار «یا حسین (ع)» خواستار لغو فوری حکم اعدام آیت‌الله «النمر» و آزادی وی و سایر زندانیان سیاسی شده‌اند.
براساس تصاویر منتشر شده، معترضان در این راهپیمایی با پوشاندن صورت‌های خود، اقدام به حمل پرچم‌های یا حسین(ع) و تصاویر نمر کرده‌اند. بر روی برخی پرچم‌ها نیز شعارهایی از قبیل «هیچ نیرویی قادر به متوقف کردن جنبش اسلامی ما نیست»، «علمای مجاهد ما خط قرمز ما هستند» و «پیروزی نزدیک است» نوشته شده بود. همچنین این سخن آیت‌الله «نمر» که گفته بود «به خاطر آزادی ملت بحرین می‌میریم» بر روی برخی پرچم‌ها نقش بسته بود.
دادگاه استیناف عربستان اخیرا حکم اعدام آیت‌الله «نمر» را تایید و برای اجرا به پادشاه این کشور ارجاع داد. در صورت تایید این حکم از سوی ملک «سلمان»، این روحانی برجسته عربستان اعدام خواهد شد. اعتراض‌های بسیار گسترده‌ای علیه این حکم صورت گرفته است. معترضان هشدار داده‌اند اعدام این عالم برجسته می‌تواند دودمان سعودی‌ها را به باد دهد.