kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
به دلیل انباشت پسماند در جنگل صورت گرفت

شکایت محیط زیست مازندران از شهرداران غرب این استان

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست مازندران از طرح شکایت علیه شهرداران شهرهای غربی این استان در مراجع قضایی خبرداد.


 «ناصرمهردادی» با اشاره به اینکه براساس قانون، ساماندهی زباله در شهرها به عهده شهرداران است گفت: از بیشتر شهرداران غرب مازندران به ‌دلیل اهمال در مدیریت پسماند و انباشت زباله در جنگل، شکایت کردیم و پیگیر مسائل عمومی هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع پسماند در مازندران گفت: روزانه 3 هزار تن زباله در این استان تولید می‌شود که در ایام تعطیل تا سه برابر افزایش می‌یابد و برخی مواقع به 10 هزار تن می‎رسد. به همین دلیل، شهرداران باید ساماندهی زباله را برعهده بگیرند اما برخی شهرداران به‌دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی و امثال آن، به نگرانی‌های موجود توجهی نمی‌کنند.
مهردادی تصریح کرد: این برخورد، به ‌نوعی کمک می‌کند تا برخی شهرداران به مسئله سامان‌دهی زباله توجه کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تعامل با تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌هاست، گفت: اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، ما نیز طبق تکلیف سازمانی، به‌ صورت قانونی با آنها برخورد می‌کنیم.
 صدور حکم بازداشت 80 درصد شهرداران غرب مازندران با شکایت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در رسانه‌های مختلف منتشر شد و برخی‌ها بر این باورند که اقدام مذکور مشکلی را حل نمی‌کند، اما سازمان حفاظت محیط‌زیست مازندران معتقد است که طبق وظیفه قانونی خود عمل کرده است.
انباشت زباله در جنگل‌های مازندران به‌ویژه در غرب استان سال‌های سال است که به یکی از معضلات جدی محیط‌زیست تبدیل شده و هنوز راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده نشده است.
شیرابه‌های ناشی از این زباله‌ها با رودخانه تلاقی پیدا کرده و به زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف نیز منتقل می‌شود به این ترتیب ضرر آن به تمامی موجودات زنده می‌رسد.