kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
اتفاقات مهمی که در رقابت های جام حذفی رقم خورد

حذف پرسپولیس، صعود استقلال و تراکتورسازی

حذف پرسپولیس، صعود استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی؛ مهم‌ترین اتفاقات رقابت های روز گذشته جام حذفی بود.
سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای جام حذفی روز گذشته چهار بازی برگزار شد تا تیم های صعود کننده به مرحله یک چهارم و نیمه نهایی مشخص شود. روز گذشته در اصفهان تیم پرسپولیس  در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، مقابل ذوب آهن شکست خورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. پرسپولیس در حالی مقابل حریفش تن به شکست داد که از نیمه نخست ۱۰ نفره شده بود. شکست دو بر صفر پرسپولیس برابر ذوب آهن در شرایطی بود که  مرتضی تبریزی در دقیقه ۱۰۷ و رضا شکاری در دقیقه ۱۱۵ برای ذوب آهن گلزنی کردند. این بازی در طول ۹۰ دقیقه و در حالی که پرسپولیس ۱۰ نفره بود، با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسیده بود. در دقیقه 22 این بازی ، جهانبازی در تصمیمی مشکوک، ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس را از زمین اخراج کرد تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود. این اخراج در حالی صورت گرفت که کاوه رضایی در حالتی تک به تک با صادقی قرار داشت و دروازه‌بان پرسپولیس شوت رضایی را خارج از محوطه جریمه با سینه خود دفع کرد ولی تشخیص داور این بود که دروازه‌بان پرسپولیس توپ را با دست دفع کرده است. پرسپولیس علی رغم 10 نفره شدن در 90 دقیقه قانونی بازی چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت اما از آنها استفاده نکرد تا در وقت اضافه با دو گل مغلوب ذوب‌آهن شود و از جام حذفی کناره گیری کند. با این نتیجه تیم ذوب آهن راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد.
در تهران ،  تیم فوتبال نفت تهران با برتری مقابل پدیده در ضربات پنالتی به یک‌چهارم نهایی جام حذفی راه یافت. این دیدار در پایان 120 دقیقه به تساوی یک - یک انجامید و در ضربات پنالتی این نفت تهران بود که با نتیجه 3 بر یک و در مجموع با حساب 4 بر 2 پیروز شد و به مرحله بعدی جام حذفی راه یافت.
 در ورزشگاه دستگردی تهران هم تراکتورسازی تبریز با برتری دو بر یک مقابل سایپا به برتری دست یافت تا به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی راه یابد. حمزه یونس در دقیقه 8 و شاهین ثاقبی در دقیقه 66 برای تراکتورسازی گلزنی کردند و علی زینالی در دقیقه 34 تنها گل میزبان را زد.
در آخرین بازی دیروز، استقلال موفق شد فولاد خوزستان را با نتیجه سه بر یک شکست دهد تا حریف نفت در مرحله یک چهارم نهایی شود. در این بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ابتدا فولاد توسط اسماعیل شریفات در دقیقه 3 بازی به گل رسید. در ادامه استقلال برای جبران گل خورده جلو کشید و در دقیقه 15 گل تساوی را به ثمر رساند. ارسال یک کرنر از سوی جابر انصاری در دقیقه 15 با ضربه سر میثم مجیدی همراه شد تا استقلال به گل اولش در این دیدار دست پیدا کند. در دقیقه 20 استقلال گل دومش را به ثمر رساند. ارسال یک کرنر دیگر از سوی جابر انصاری این بار با ضربه سر حنیف عمران‌زاده همراه شد تا آبی پوشان گل دوم خود را هم به ثمر برسانند. در نیمه دوم استقلال بازهم توسط جابر انصاری در دقیقه 77 به گل رسید تا در نهایت با نتیجه سه بریک از سد فولاد عبور کند.
در ادامه دیدارهای جام حذفی امروز یک بازی دیگر در اصفهان برگزار می شود که طی آن تیم های سپاهان و راه‌آهن از ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر با یکدیگر دیدار می کنند.بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی ، تیم ذوب آهن اصفهان با برنده بازی تیم های سپاهان و راه آهن دیدار می کند و از سوی دیگر تیم های نفت و استقلال تهران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر می روند تا برنده آنها در نیمه نهایی با تراکتورسازی تبریز دیدار کند.   طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ فینال رقابت های جام حذفی سال 1395 در خرمشهر برگزار می‌شود.