kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

انتفاضه خونین وارد روز سی و پنجم شد جامعه جهانی همچنان نظاره‌گر

درگیری فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی با نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی امروز وارد سی و پنجمین روز خود می‌شود که کشورهای مرتجع عربی و جامعه جهانی در قبال این انتفاضه خونین همچنان گزینه سکوت و انفعال را برگزیده‌اند!

سرویس خارجی -

انتفاضه قدس در حالی وارد سی و پنجمین روز خود شده که تعداد مجروحان فلسطینی از 7000 نفر گذشته، صدها نفر بازداشت شده‌اند و 74 نفر نیز به شهادت رسیده‌اند. نظامیان صهیونیست روز گذشته نیز با بهره‌برداری از چراغ سبز جامعه جهانی  به حملات خود علیه فلسطینیان ادامه دادند و با یورش به محله‌های قدیمی بیت‌المقدس و بازرسی منازل مسکونی فلسطینی‌ها 13 فلسطینی را بازداشت کردند.
سه‌شنبه شب هم نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به منطقه «سلوان» در بیت‌المقدس دو کودک فلسطینی را بازداشت کردند.وزارت بهداشت فلسطین اما اعلام کرده که در درگیری نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی در کرانه باختری دست‌کم 17 فلسطینی مجروح شده‌اند.
در این درگیری‌ها، نظامیان از گلوله‌های جنگی، پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که 10 باب منزل مسکونی فلسطینی‌ها را در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری تخریب می‌کند.
به گزارش ایرنا، مسئول پرونده شهرک‌سازی در کرانه باختری اظهار داشت این منازل مسکونی از سال 1975 بنا شده است و اخطاریه تخریب این منازل که حدود 50  نفر در آن زندگی می‌کنند به ساکنان آن داده شده است!
تیراندازی به سمت
 سربازان صهیونیست
شماری از مبارزان مسلح فلسطینی به سمت ایست بازرسی شهرک صهیونیست‌نشین «بیت‌‌ایل» در شمال کرانه باختری تیراندازی کردند. به گزارش قدسنا، افراد مسلح فلسطینی از  داخل یک خودرو به سمت نظامیان رژیم اشغالگر قدس تیراندازی کردند.نظامیان ارتش رژیم اشغالگر نیز به سمت خودروی مذکور تیراندازی کردند اما نتوانستند آن خودرو را متوقف کنند.
سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی در قبال شهر بیت‌المقدس و طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی از حدود یک ماه پیش موجی از اعتراض‌های فلسطینیان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی را به راه انداخته است.این اعتراض‌ها که «انتفاضه قدس»‌ نام گرفته با واکنش شدید نظامیان صهیونیست و کشتار علنی جوانان فلسطینی رو‌به‌رو شده و تاکنون دست‌کم 74 فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند. عفو بین‌الملل اخیرا طی گزارشی اعلام کرد، صهیونیست‌ها برای خاموش کردن انتفاضه سوم اقدام به اعدام‌های میدانی فلسطینیان می‌کنند!
تظاهرات گسترده در غزه
صدها فلسطینی ساکن نوار غزه نیز به دعوت دو جنبش جهاد  اسلامی و حماس در حمایت از انتفاضه دست به تظاهرات زدند و بر ادامه انتفاضه تاکید کردند.
برخی از اعضای ارشد حماس و جهاد اسلامی پیشاپیش تظاهرکنندگان حرکت می‌کردند و تاکید داشتند که تا تحقق اهداف انتفاضه دست از مبارزه برنمی‌دارند.
اسماعیل رضوان از اعضای حماس در این باره گفت: «مبارزان فلسطینی با خدا عهد بسته‌اند که راه مقاومت را ادامه دهند.»
درخواست حزب‌الله
حزب‌الله لبنان اما با محکومیت تجاوزگری‌‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی خواست از انتفاضه قدس حمایت کنند. حزب‌الله سکوت عربی و بین‌المللی در برابر تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطین را محکوم و از این کشورها خواست دست از انفعال و بی‌تفاوتی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بردارند.
سقوط جایگاه
 رژیم صهیونیستی
بر طبق آخرین نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی یک موسسه صهیونیستی،‌ نارضایتی عمیق اسرائیلی‌ها از مقامات این رژیم موجب شده که جایگاه این رژیم در جهان 23 درصد تنزل کند. صهیونیست‌ها در این نظرسنجی از سیاست‌های نتانیاهو به شدت انتقاد کردند.