kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

حضور ابتکار در دانشگاه قم با تدابیر شدید امنیتی

حضور معصومه ابتکار در میان تدابیر شدید امنیتی در دانشگاه قم موجب شگفتی دانشجویان و اساتید این دانشگاه شد.

قم - خبرنگار کیهان:

تعدادی از دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به تدابیر شدید امنیتی لحاظ شده در ابتدا و انتهای ورود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سالن مفید دانشگاه قم از تفتیش بدنی دانشجویان و گرفتن وسایل شخصی آنان از جمله قاشق و چنگال ابراز حیرت کردند.
آنان گفتند: ابتکار در حالی که بیش از 15 تن محافظ با پوشش شرکت‌کننده در همایش اقتصاد مقاومتی همراهی می‌شد در محل سالن دانشگاه حضور یافت و قبل از آنان تمامی دانشجویان مورد تفتیش بدنی قرار گرفتند.
این دانشجویان افزودند: تمام تلفن‌های همراه، وسایل الکترونیکی ضبط‌کننده‌ صدا، کاغذ‌های مقوایی یا بزرگ‌تر از A4 و نیز وسیله‌های شخصی دانشجویان که احتمال می‌دادند به سوی خانم ابتکار پرت و موجب آسیب شود در درب ورودی سالن از آنها گرفته و ضبط می‌شد.
دانشجویان دانشگاه قم اظهار داشتند: به هنگام سخنرانی ابتکار تعداد دیگری از نیروهای امنیتی مدام در میان دانشجویان در رفت و آمد بودند و جلوی هر تحرکی را می‌گرفتند.
این دانشجویان با اشاره به ادعاهای بی‌اساس ابتکار نسبت به ایجاد فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته و ستاره‌دار شدن دانشجویان در دولت‌های نهم و دهم اظهار داشتند؛ اگر فضای امنیتی بد است چرا خود این‌گونه با ایجاد رعب و وحشت صف خود را از اقشار فهیم و فرهیخته دانشگاه جدا می‌کنند.
شایان ذکر است معصومه ابتکار با حضور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی و مطالبه اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شده بود شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت.