kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

سودآوری بالای یک کارآفرین موفق در پرورش مرغ

یک کارآفرین موفق ظرف دو سال توانسته از شش قطعه مرغ شاخدار 20 هزار قطعه مرغ مولد که هرکدام از آنها 70 هزار تومان می‌ارزد، پرورش دهد.


حامد مظفری که هفت سال در پرورش بلدرچین فعالیت می‌کرده، تصمیم به تغییر خط تولید گرفته و با خرید شش قطعه مرغ شاخدار، ظرف دو سال، موفق به پرورش 20هزار قطعه از این مرغ شده است. مرغ شاخدار به دلیل زیبایی ظاهری و لذیذ بودن گوشتش طرفداران زیادی دارد.
وی توضیح داد که شش قطعه جوجه مرغ شاخدار در اواخر فصل سرما خریداری کردم و پس از شش ماه نگهداری از آنها 90 قطعه پرورش دادم. بعد با 27 قطعه از آنها مرحله بعدی را شروع کردم و به 1200 قطعه رسیدم و سال گذشته هم حدود 20هزار قطعه مرغ شاخدار پرورش دادم. این کارآفرین موفق قیمت گوشت مرغ شاخدار را کیلویی 30 هزار تومان و قیمت نوع مولد آن را قطعه‌ای 70هزار تومان اعلام کرد.
مظفری افزود: یک مرغ شاخدار نهایتا یک کیلو و چهارصد گرم گوشت دارد. چربی این نوع مرغ بسیار کمتر از مرغ‌های معمولی است. قیمت هر دانه تخم‌مرغ آن یکهزار تومان  و قیمت نطفه آن پنج هزار تومان است و می‌توان آنرا به کسانی که قصد پرورش دارند فروخت. وی قیمت هر جوجه مرغ شاخدار را 7500 تومان اعلام کرد و ادامه داد: هر جوجه پس از شش ماه 140 تخم‌مرغ می‌گذارد که می‌توان مقداری از تخم‌مرغ‌ها را در بازار به فروش رساند و تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار را برای جوجه‌کشی وارد دستگاه کرد.
این کارآفرین موفق با بیان اینکه برای آغاز پرورش مرغ شاخدار به سرمایه 200 میلیون تومانی نیاز است افزود: دستگاه جوجه‌کشی حدودا 10 میلیون تومان قیمت دارد و یک سالن با شرایط دمایی مناسب برای جوجه شدن تخم‌ها لازم است. اما اگر فقط بخواهید حیوان گوشتی پرورش بدهید کافی است جوجه یکروزه خریداری کنید و بعد از 100 روز که دوره پرورش آن تمام شد، مرغتان را به فروش برسانید. البته از صفر هم می‌توان شروع کرد همانطور که من شروع کردم و موفق شدم.
مظفری پرورش مرغ شاخدار را جزو مشاغل زودبازده اعلام کرد و گفت: در یک بازه زمانی شش ماهه، مرغ شاخدار شما را به سود خوبی می‌رساند. این پرنده در محیط روستایی هم قابل پرورش است.
وی از کسانی که پولشان را در بانک‌ها می‌گذارند و سود می‌گیرند درخواست کرد به کارهایی مثل پرورش مرغ شاخدار رو بیاورند و سود قابل توجهی کسب کنند.