kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

عملیات استشهادی جوانان فلسطینی 8 صهیونیست را راهی بیمارستان کرد

درسی وسومین روز انتفاضه سوم جوانان مبارز فلسطینی با انجام دو عملیات شهادت طلبانه دست کم هشت صهیونیست را روانه بیمارستان کردند که بر اساس گزارش ها حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.



نخستین عملیات استشهادی توسط یک جوان مبارز فلسطینی با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهیونیستی «ریتشون لتسیون» در جنوب تل‌‌آویو رخ داد در این عملیات سه شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده‌اند که حال سه نفر آنها وخیم است.بر اساس این  گزارش نظامیان صهیونیستی به سمت عامل استشهادی تیراندازی و سپس وی را بازداشت کردند.
در دومین عملیات استشهادی نیز یک جوان فلسطینی با خودروی خود سه صهیونیست را در نزدیکی الخلیل زیر گرفت و آنها را روانه بیمارستان کرد.
طبق گزارش‌های منتشر شده این حادثه روز گذشته رخ داده و حال یکی از صهیونیست‌ها وخیم است.
به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، این جوان فلسطینی بلافاصله بازداشت شد. این عملیات دقایقی پس از عملیات استشهادی یک دختر فلسطینی در الخلیل صورت گرفت که صهیونیست‌ها وی را بازداشت کردند.
همچنین روز گذشته صهیونیست‌ها به سمت دو جوان فلسطینی در گذرگاه «الجلمه» در شهر «جنین» به بهانه تلاش آنها برای عملیات استشهادی تیراندازی کردند که یکی از این جوانان به شهادت رسید.
انتفاضه فلسطین وارد سی‌وسومین روز خود شده و تاکنون آمار شهدا به 74 تن رسیده است.
این در حالی است که مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت همچنان به ایستادگی دربرابر صهیونیست‌ها تاکید دارند و معتقدند که صهیونیست‌ها جایی در سرزمین فلسطین ندارند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این رابطه اعلام کرد، پیام مهم انتفاضه قدس که اکنون وارد دومین ماه خود شده و محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم ریخته این است که صهیونیست‌ها هرچه سریع‌تر باید خاک فلسطین را ترک کنند.
بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی
مردم اردن اما با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان خواستار قطع روابط سیاسی کشورشان با رژیم صهیونیستی و بسته شدن این سفارتخانه شدند.
به گزارش ایرنا، به نقل از هفته‌نامه «الاهالی» اردن، مردم اردن جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان را محکوم و از مجامع بین‌المللی خواستند هرچه سریع‌تر این رژیم جنایتکار را محکوم و مجازات کنند.