kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

حملات گسترده موشکی به پایگاه‌های نظامی آل سعود/ انصارالله: حملات دقیق و خسارات سنگین بود

منابع خبری از حملات موشکی گسترده ارتش و انقلابیون یمن به مواضع نظامی عربستان در نجران، جیزان و عسیر خبر داده و اعلام کردند، خسارات سنگینی به سعودی‌ها وارد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تعدادی از مواضع نظامی سعودی در مناطق نجران، جیزان و عسیر را با ده‌ها موشک و گلوله توپ هدف قرار دادند.»  این منبع تصریح کرد:  «یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، مواضع رجلا، الخضراء و مواضع دیگری در پشت موضع نظامی المخروق در منطقه نجران را موشک‌باران کرد.» یگان موشکی و توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین تجمع نظامیان سعودی در منطقه الغاویه سمت الخوبه را در هم کوبید. مواضع القرن، قائم زبید و جبل‌الدخان هم با چندین موشک و گلوله توپ هدف قرار گرفت و منهدم شد. منابع یمنی می‌گویند با انجام این حملات گسترده حالتی از رعب و وحشت نظامیان سعودی را فرا گرفته و طبق برآوردهای آنها، خسارت‌های زیادی به سعودی‌‌ها وارد شده است.
در همین رابطه، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الیمن گفت: «به یاری خداوند طی روزهای آینده هم با انجام حملاتی همه را غافلگیر خواهیم کرد. اگر خداوند بخواهد شاهد پیروزی‌های بزرگی خواهیم بود که باعث التیام دردهای ملت خواهد شد.»
شبکه المیادین اما گزارش داده که جنگنده‌های متجاوز سعودی، برخلاف انقلابیون که مراکز نظامی را هدف قرار می‌دهند، بازار الشریجه و دانشگاه تعز را بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین پایتخت یمن را همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس در چندین مرتبه بمباران کردند.
جهنم عدن
از سوی دیگر، جنبش اعتراضی جنوب یمن، اعلام کرده که عربستان از داعش و گروه‌های تکفیری در «عدن» حمایت می‌کند و شهر را به طور کامل به  آنها تسلیم کرده است. این جنبش  اوضاع این شهر را «بسیار وخیم» گزارش  کرده است.
 به گزارش روزنامه «رای الیوم»، کمبود مواد غذایی، سوخت و فرآورده‌های نفتی در کنار توقف فعالیت بیمارستان‌ها و نبود خدمات بهداشتی و پزشکی عدن را در سطوح مختلف با مشکلات «بی‌سابقه‌ای» روبه‌رو کرده است و البته ناامنی در این شهر جنوبی را نیز باید به همه این مشکلات افزود. شدت عملیات خشونت‌بار در چند ماه اخیر و استقرار گروه‌های تروریستی و هرج و مرج فراگیر در شهرهای جنوبی به ویژه عدن موجب شده خدمات بهداشتی به پایین‌ترین سطح خود نزول کند تا جایی که فاجعه‌ای بهداشتی در این مناطق در راه است. کمبود شدید مواد غذایی در بازارهای عدن نیز زندگی هزاران نفر از اهالی این شهر را در معرض تهدید جدی قرار داده است و محاصره و تحریم نیز رنج و درد مردم را دو چندان کرده و موجب افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار شده است. این تنها گوشه‌ای از تبعات تجاوز کشور عربستان به یمن است.