kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
مستنداتی از سیر حوادث و اظهارات و اعترافات متهمان وقایع پس از انتخابات

استفاده تبلیغاتی از اموال دانشگاه آزاد در ستاد انتخاباتی کاندیدای فتنه‌گر(پاورقی)

سایت جمهوریت از طریق آقای مهدی هاشمی و دانشگاه آزاد اسلامی تأمین و تغذیه می‌شد به‌طوری که بنده خودم شاهد این بودم که مدت طولانی دفتر این سایت در یکی از اماکن دانشگاه آزاد مستقر بود. مبالغی را که بابت حقوق و دستمزد کارکنان به اعضای این سایت پرداخت می‌شد، به وسیله چک‌هایی بود که از طرف دانشگاه آزاد تأمین می‌شد. البته درمورد سندسازی‌ها نسبت به استفاده از امکانات مکانی و مالی دانشگاه آقای کرمی باید بیشتر توضیح دهند و آقای نوربخش هم همچنین، چون بنده در جریان ریزکار نبودم، بنده فقط یک سردبیر اجرایی بودم ولی براساس اظهارات آقایان و همان چیزی که آقای کرمی در اینجا فرمودند این شکل سندسازی‌ها و این شکل در واقع استفاده از امکانات به همان شکلی بود که در دوران مدیریت مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی سوخت هم انجام گرفته بود و در واقع در مقطع انتخابات نهم توسط آقای کرمی در دوران مدیریت آقای مهدی هاشمی این کار به همان شکل در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هم انجام گرفته بود. به هر‌حال همان‌طور که عرض می‌کردم براساس برنامه‌ها و سیاست‌های کلانی که از طرف مدیریت کلان سایت به ما ارائه می‌شد، عملاً سایت جمهوریت به اتاق جنگ روانی علیه دولت و برخی از نهادهای رسمی و قانونی کشور تبدیل شده بود. به خاطر اینکه مجموعه گمان می‌کرد ستاد اقای موسوی در این کار ضعیف است، عملاً سایت جمهوریت با درج برخی از اخبار نادرست در حمله به دولت، تضعیف آقای احمدی‌نژاد، نمایش فساد مالی در دولت نهم و نمایش ناتوانی و ناکارآمدی در اداره امور کشور فعالیت می‌کرد.
البته باید ذکر کنم که برخی از سوژه‌های مشخص در جهت القای تقلب در انتخابات مثل سوژه ده برابر شدن صندوق‌های سیار از طرف آقای مهدی هاشمی به سایت داده می‌شد. در مقطع انتخابات هم سایت جمهوریت به یکی از سایت‌های اصلی آقای مهندس موسوی تبدیل شده بود و در این مقطع پمپاژ اخبار و بیانیه‌ها و همچنین اخبار مربوط به سفرها و سخنرانی‌ها و اخبار ستادی آقای موسوی در دستور کار قرار گرفت. اما از آنجا که ایده و برنامه اصلی مدیریت سایت و همفکران سایت جمهوریت تضعیف و تخریب آقای احمدی‌نژاد بود، یکی دیگر از اقداماتی که انجام شد انتشار شب‌نامه موج بود، به این شکل که در جلسه‌ای قرار شد که یک ویژه‌نامه سیاه و سفید آماده شود و مطالب مربوط به سیاه‌نمایی عملکرد دولت نهم و فساد مالی و روابط فامیلی در دولت احمدی‌نژاد مثل دولت باجناق‌ها که توسط آقای کرمی در واقع ارائه شد. و الآن آقای کرمی فرمودند که در جریان نبودند درصورتی که در جلسه‌ای که برای ویژه‌نامه برگزار شد، ایشان حضور داشتند و حتی همین مطالب را که عرض کردم، مطلبی در رابطه با سیاه‌نمایی عملکرد دولت نهم، فساد مالی و روابط فامیلی از طریق ایشان در اختیار بنده قرار گرفته شد.
 و همچنین مطلب دیگری در رابطه با حضور آقای کردان و اسپانسرهای آقای احمدی‌نژاد توسط آقای پازوکی ارائه شد و فرصت کمک‌های مالی دولت نهم به کشورهای مختلف دنیا که در روزنامه اندیشه نو منعکس شده بود و همچنین اخبار غیرموثقی در رابطه با فساد مالی برگزارکنندگان انتخابات و همچنین گزارش‌های نادرستی از پشت صحنه مناظره تلویزیونی آقای احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی در آن شب‌نامه جای داده شد که اینان همه از طرف دوستان ارائه شده بود. متأسفانه باید بگویم اغلب مطالب این شب‌نامه مصداق توهین، تهمت و افترا بود.
به هرحال همان‌طور که عرض کردم طی جلسه‌ دیگری مقرر شد که هزینه‌های تکثیر این ویژه‌نامه از طریق آقای کرمی توسط آقای مهدی هاشمی تأمین بشود و بنده هم زیرنظر آقایان نوربخش و آقای سیفی با استفاده از مطلبی که به من ارائه داده بودند، این ویژه‌نامه را طراحی کردم. سی‌دی آن را جهت چاپ به آقای نوربخش سپردم، در نهایت این شب‌نامه توسط اعضای ستاد 88 در تهران توزیع شد. پس از پایان انتخابات و اعلام نتایج هم سایت جمهوریت به خاطر اینکه [هم‌سو با] مواضع اعلام شده توسط ‌آقای میرحسین موسوی حرکت می‌کرد تا روز یکشنبه 88/3/24 که بنده در جریان بودم، اخبار مربوط به بیانه‌ها و اظهارات آقای موسوی در اعتراض به نتیجه انتخابات و القای تقلب در آن که منجر به التهاب‌آفرینی در جامعه می‌شد، در سایت جمهوریت منعکس شد.
البته این کار طی 2 روز آخر از طریق دفتر روزنامه فرهیختگان که وابسته به دانشگاه آزاد است، انجام می‌شد.
در پایان می‌خواهم به محضر دادگاه عرض کنم که بنده و امثال بنده طی این مدت تحت تأثیر القائات و شبهه‌افکنی‌های برخی آقایان چنان دچار توهم شده بودیم که برخی اخبار و گزارشاتی را که در سایت جمهوریت درج می‌کردیم، متأسفانه در راستا و هم‌سو با رسانه‌های بیگانه بود و بعضاً منافع کشور را تهدید می‌کرد.
بنده اکنون از عملکرد خود نادم و پشیمان هستم و از آنجا که خودم را متعلق به این آب و خاک و متعلق به این نظام می‌دانم، از درگاه خداوند متعال و از محضر مقام معظم رهبری و از محضر دادگاه درخواست عفو و بخشش دارم چراکه احساس می‌کنم عملاً این جانب به عنوان یک جوان احساساتی و براثر امیال سیاسی نادرست و به خاطر احتیاجات مالی تحت سوء‌استفاده افراد و عناصری قرار گرفتم که اهداف سودجویانه شخصی و اهداف پشت پرده سیاسی داشتند، اهداف و اغراضی که من از آنها مطلع نبودم و عملاً به صورت یک وسیله جهت پیشبرد اهداف آنها تبدیل شدم.
به هرحال امیدوارم فرصت جبران خطاها و اشتباهات خودم فراهم بشود و بتوانم در راستای منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشور عزیزم ایران خدمت کنم.
خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار!
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.
قاضی: آقای مرادی، دست‌مزد چقدر بود که از رادیو چکاوک می‌گرفتید؟
متهم: به صورت ماهانه متغیر بود 300 دلار، بین 250 دلار تا 350 دلار حدود 2 سال تا سه سال طول کشید از فعالیت، یعنی یک سال اول که فعالیت شروع شده بود تا سال سوم، چهارم ولی متغیر بود.
قاضی: اتهامات شما در جلسه دقیق قرائت شد، آخرین دفاعیات خود را بگوئید!
متهم: بنده بار دیگر به خاطر اینکه در واقع طی این مدت در بازداشتگاه واقعاً از طرف دوستان محبت دیدم و مورد هدایت قرار گرفتم، یک بار دیگر می‌خواهم در محضر دادگاه عرض کنم که من خودم را متعلق به این نظام می‌دانم و خودم را متعلق به این آب و خاک می‌دانم و اجازه می‌خواهم از محضر دادگاه که با رأفت اسلامی با من برخورد شود و اجازه بدهند در بقیه دوران زندگی خود بتوانم در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشورم خدمت بکنم و سربازی وفادار برای ایران و مقام معظم رهبری باشم.
والسلام و علیکم.
متهم هدایت‌الله آقایی
قاضی صلواتی: آقای هدایت‌الله آقایی در جایگاه قرار بگیرند! از معاون محترم دادستان خواسته می‌شود که کیفرخواست انفرادی را قرائت کند!
بسم الله الرحمن الرحیم
و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
 ریاست محترم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی  تهران
الف: هویت متهم: آقای هدایت‌الله آقایی فرزند فتح‌الله، اهل فسا، ساکن تهران، متولد 1337، بازداشت به قرار بازداشت به لحاظ صدور بازداشت موقت، فاقد پیشینه محکومیت کیفری، شغل آزاد.
ب- اتهام متهم: 1- اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی  به قصد بر هم زدن امنیت عمومی. 2- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور. 3- اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه. 4- تحریک و تشویق مردم به  شورش و اغتشاش جمعی و تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و شتم مردم بی‌‌گناه. 5- توهین و هتک حرمت نسبت به مسئولین نظام و مقام معظم رهبری. 6- نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با سایت جمهوریت در تاریخ 22 خرداد 88. 7- پرداخت رشوه. 8- تحصیل مال از طریق نامشروع. هم‌چنین واگذاری غیرقانونی معدنی در اراک و سوءاستفاده مالی در شرکت مس.
ج- مکان دستگیری متهم: تهران
د- دلایل و مستندات اتهام: 1- گزارشات و تحقیقات وزارت اطلاعات. 2- اقاریر صریح متهم به عناوین اتهامی قید شده در پرونده. 3- گردش کار نهایی به شماره 240/م 495 وزارت اطلاعات مبنی بر شرح دلایل و اتهامات وارده به متهم موصوف در خصوص تحریک و تشویق افراد جهت شورش، ایجاد اغتشاش عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی و هم‌چنین تخلفات نامبرده در برخی از شرکت‌های دولتی و اقدامات وی در جهت تحصیل اموال نامشروع در شرکت مس، فلز و نیز واگذاری غیرقانونی معدنی در اراک و هم‌چنین با استفاده از رانت اخذ مال غیرمشروع از شرکت معروفی به نام امیر نیز بوده است.
هـ- دلایل قانونی درخواست کیفر و مجازات: اتهامات نامبرده با توجه به مجموع محتویات پرونده و دلایل و مستندات موجود منطبق است با مواد 697، 618، 609، 514، 500 و 698 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1370 و  مواد 2 و 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری با رعایت مواد 46، 42 و 48 قانون صدرالذکر.
بناء علی هذا با توجه به مطالب صدرالذکر و مجموع محتویات پرونده به لحاظ اهمیت موضوع و میزان خسارت وارده به کشور و اعتماد عمومی جامعه و هم‌سویی با رسانه‌های معاند و گروه‌های مخالف نظام و اخلال شدید در نظم و امنیت جامعه، محاکمه و اشد مجازات را برای متهم مذکور درخواست دارم.
قاضی صلواتی: آقای هدایت‌الله آقایی، فرزند فتح‌الله، ابتدا خودتان را معرفی کنید!
دفاعیات متهم
بسم‌الله الرحمن الرحیم، هدایت‌‌الله آقایی، فرزند فتح‌الله، شماره شناسنامه 28، صادره از فسا، متولد 1337.
قاضی صلواتی: اتهامات شما قرائت شد، اگر لازم است بند بند قرائت کنم شما دفاع کنید، یا کلی دفاع فرمایید؟
آقایی: کلی عرض می‌کنم.
قاضی صلواتی: بفرمایید!
رب اشرح لی صدری و یسر لی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی. (طه:‌27-29 ، پروردگارا، سینه‌ام را بگشا (شرح صدر عطایم فرما) و کارم را آسان نما و گره از زبانم بگشای!)
با عرض سلام و با آرزوی قبولی طاعات الهی در این ماه مبارک محضر ریاست محترم دادگاه و حضار محترم. بنده به لحاظ سجلی خودم را معرفی کردم. چند جمله‌ای هم به لحاظ هویت سیاسی عرض می‌کنم.
بنده فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود را از سال 1352 زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بودم در محضر حضرت آیت‌الله ارسنجانی که در آن زمان نماینده تام‌الاختیار حضرت امام در استان فارس بودند، مبارزات را شروع کردم و در برنامه‌هایی که داشتند شرکت می‌کردیم.
در سال 1355 که وارد دانشگاه صنعتی آریامهر آن زمان، که امروز به عنوان صنعتی شریف شناخته می‌شود، شدم در آنجا فعالیت‌ها را ادامه دادم. در نیمه سال 1355 به واسطه شرکت در تظاهراتی که در دفاع از مبارزین سیاسی بود، توسط گارد دانشگاه دستگیر شدم و در سال 56 به دلیل راه‌اندازی تظاهراتی که به مناسبت شهادت شهید مصطفی خمینی فرزند برومند حضرت امام انجام دادیم، توسط ساواک دستگیر شدم.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نهادها و جاهایی که برای تثبیت این نظام لازم بود فعالیت خودم را ادامه دادم، حضور در جبهه‌های جنگ، هم خودم و هم برادرانم. یکی از برادرانم به فیض شهادت نائل شد، دو برادر دیگر به دلیل  جراحات جنگی خانه‌نشین هستند و خودم هم جزو مجروحین جنگ هستم.
حضور در نهادهایی مثل جهاد سازندگی؛ جهاد دانشگاهی به عنوان رئیس هیئت امنای جهاد دانشگاهی و سال‌ها مسئولیت اجرایی در آنجا؛ حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم در دوره سوم؛ حضور در وزار‌تخانه‌های مختلف با عنوان معاون وزیر در وزارت‌خانه‌های کشور، صنایع و معادن و پست‌های اجرایی دیگری که امکان آن بود. به هر حال تا جایی که امکان خدمت داشتم برای تثبیت نظام و قبل از انقلاب برای ایجاد این نظام قدم‌های خودم را برداشته‌ام و امروز متاسف هستم که در پشت این تریبون باید پاسخگوی اتهامی باشم که مانند یک خط فرضی بین من و نظام احساس می‌شود و ما در دعای شریف کمیل داریم که رب صبرت علی حر نارک فکیف اصبر علی فراقک؟ امروز هم عرض می‌کنیم: اماما، رهبرا، مردم شهیدپرور، گیریم که زندان و اتهام و همه اینها را تحمل بکنیم اما این فاصله‌ای که فرض می‌شود بین ما و نظام به هیچ‌وجه نمی‌توانیم تحمل کنیم و امیدوار هستیم به لطف این دادگاه این خط فرضی بین ما و نظام پاک شود. ماها به این نظام تعلق داریم و به هیچ‌وجه هم کسی نمی‌تواند ما را از این نظام جدا کند، به قول سعدی: گر بگویند مرا با تو سر و کاری نیست، در و دیوار گواهی بدهند کاری هست. هر چه قدر هم بخواهند امکان ندارد که بتوانند ما را از این نظام جدا کنند. اما این فرصت را  از این جهت من به عنوان فرصت تلقی می‌کنم که بشود به عنوان یک بازبینی و به عنوان در حقیقت نگرش به عملکرد خودمان از آن استفاده بکنیم و ان‌شاءالله چراغ راهی برای آینده باشد.
ریاست محترم دادگاه، در خصوص اتفاقاتی که بعد از انتخابات دهم افتاد و با همه شور و شکوهی که داشت متاسفانه به تلخی گرایید، من چند نکته لازم است که عرض بکنم. این اتفاقات، اتفاقاتی نبود که یک شبه به وجود آمده باشد و یک شبه هم تمام بشود. این داستان سر دراز داشته بخشی از آن به آن  سر مرزها و ضدانقلاب و بخشی هم به ندانم‌کاری‌های خودمان و ایرادات و ضعف‌هایی که در مجموعه سیاسی کشور به چشم می‌خورد باید به آن نگاه بکنیم. من قسمت خودمان را، بخشی از آن را نگاه می‌کنم که متاسفانه بعد از خرداد 76 یک انحراف ذهنی و فکری در لایه‌هایی از فعالین سیاسی و به تبع در بخشی از جوانان و مردم هم کشیده شد از طریق سایت‌ها و هم از طریق روزنامه‌ها و از طریق جلسات و برنامه‌هایی که بود زاویه گرفتن از اصل آزادی‌هایی که در نظام است.
و اینکه نظام را مقابل دموکراسی قرار بدهیم به نظر من انحرافی بود و تخم لقی بود که از ابتدا توسط برخی از افرادی که شاید همین‌طور که توضیح هم داده شد، نیت خاصی هم نداشتند ولی اتفاق افتاد. اینکه نظام جمهوری اسلامی را با دارا بودن عناصر بسیار دموکراتیک که در داخل آن است و می‌شود به عنوان یک دموکراسی بومی از آن نام برد کنار بگذاریم و بچسبیم به آزادی‌هایی که در غرب هست، لیبرال دموکراسی که در غرب هست که خود آنها هم امروز به آن نقد دارند کسانی مثل راسل، هانتینگتون، اوبرماس، گیرمه و بسیاری از محققین خودشان امروز راجع به تنوع دموکراسی‌ها و اینکه چند نوع هستند، هنوز جمع‌بندی ندارند و ما یکباره آمدیم به عنوان اینکه یک دموکراسی غربی است و یک جمهوری اسلامی اینها را در مقابل هم قرار بدهیم. در حالی که امام رحمه الله علیه، فکر می‌کنم در آبان ماه سال 1357 بود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمودند که ما در جمهوری اسلامی که تاسیس می‌کنیم دموکراسی داریم که از دموکراسی‌های موجود در غرب کامل‌تر است.