kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
خبرگزاری حامی دولت اعلام کرد

قاچاق 425 میلیون دلار موبایل ظرف 6 ماه

خبرگزاری حامی دولت روحانی از واردات قاچاقی 425 میلیون دلار گوشی موبایل به کشور طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، در 6 ماه نخست امسال حدود 545 میلیون دلار موبایل به کشور وارد شده که تنها 22 درصد آن واردات قانونی بوده و بقیه یعنی 425 میلیون دلار آن از طریق محموله‌های قاچاقی از مرزها عبور کرده است.
حال اگر وزن هر موبایل را به طور متوسط 300 گرم در نظر بگیریم احتمالاً در نیمه نخست امسال واردات قانونی موبایل به یک میلیون دستگاه می‌رسد و اگر این تنها 22درصد از موبایل‌هایی باشد که به کشور وارد شده احتمالاً میزان کل واردات موبایل به ایران حدود 5/5میلیون دستگاه و البته سهم قاچاقچیان در این بین حدود 3/5 میلیون دستگاه تلفن همراه است که با اجرای طرح سازمان مبارزه با قاچاق برای مقابله با گوشی‌های قاچاق معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار
آنها است.
رئیس کل گمرک وعده داده است که با پیگیری‌های ستاد مبارزه با قاچاق تا ماه آینده طرحی برای مبارزه با واردات غیرقانونی تلفن همراه تصویب شود.
طبق آخرین اظهارات وزیر دادگستری موبایل‌های قاچاقی در کشور سهمی 90 درصدی را از آن خود کرده اما رئیس ستاد مبارزه با قاچاق این آمار را 78درصد می‌داند.
البته ستاد مبارزه با قاچاق چند ماه پیش وعده داده بود تا مهرماه امسال طرح مقابله با گوشی‌های قاچاق اجرا می‌شود ولی حالا مهرماه هم گذشته اما هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.
چه خوب است مسئولان اجرایی بیشتر عمل کنند تا نتایج اقداماتشان را مردم ملاحظه نمایند.