kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری ادغام شد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ادغام هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خبر داد.


به گزارش ایرنا از کرج، «محمد جواد کولیوند» افزود: این ادغام با توجه به همزمانی انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این ادغام در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اجرایی خواهد شد.
کولیوند گفت: در بحث تبلیغات فضای مجازی نیز قیودی گذاشته شده تا فعالیت‌های تبلیغاتی  به تخریب، تهمت به داوطلبان انتخاباتی منجر نشود. این اقدامات ممنوع اعلام شده است و درصورت تخلف از آن برخورد قانونی می‌شود.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث الکترونیکی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: درصدد هماهنگی با وزارت کشور هستیم تا دراین بحث مهم انتخاباتی تامین اعتبارهای لازم صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر انتخابات الکترونیکی در سرعت‌بخشی و ارتقای کیفی انتخابات، تاکید بر الکترونیکی شدن انتخابات مراکز استان‌ها است.
همین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.
برخورد با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قانون انتخابات با هر گونه جرم مرتبط با انتخابات در فضای مجازی، برخورد می‌شود.
محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اصلاح قانون انتخابات هرگونه تبلیغات منفی، جوسازی، تخریب و شایعه‌پراکنی علیه نامزد انتخاباتی جرم محسوب شده و برخورد و پیگرد قانونی دارد و جلوی شایعه‌ و دروغ‌پراکنی، تهمت‌ها و شایعات بی‌اساس در خصوص نامزدها گرفته می‌شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از  این مصوبه مجلس، قانونی در ارتباط با تبلیغات دروغین سایبری وجود نداشت و احتمال اینکه عده‌ای چهره نامزدی را با انتشار اخبار کذب خدشه‌دار کنند، وجود داشت.
وی توضیح داد: قانون تبلیغات نیز در کمیسیون شوراها توسط کارشناسان اصلاح شد و این اصلاحیه نیز در صحن علنی مجلس روز سه‌شنبه مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.
نماینده مردم خمین گفت: در انتخابات پیش رو با اصلاحات لازم هیچ شخص اثرگذاری از کشور نمی‌تواند در فرآیند انتخابات دخالتی داشته باشد.
وی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات، پس از تصویب در صحن علنی مجلس، برای تائید نهایی هفته آینده تقدیم شورای نگهبان می‌شود.
وی بیان کرد: همه نواقص و ایرادهای این قانون رفع شده و اصلاح قانون انتخابات یکی از دستاوردهای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است و با اصلاحات لازم در قانون مذکور بستر برگزاری انتخابات مطلوب فراهم شده است.