kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷

شاهزاده افشاگر عربستانی: آل‌سعود با محمدبن سلمان به پایان می‌رسد

افشاگر معروف عربستانی با برشمردن چالش‌های آل‌سعود تصریح کرد، تاریخ آل سعود با «محمد بن سلمان» و «محمد بن نایف» به پایان می‌رسد.



چالش‌های درونی و بیرونی آل سعود، عربستان را بیش از پیش به سمت نابودی می‌کشاند. در این میان وجود شاهزاده‌های بی‌تجربه و جنگ‌طلب سعودی این چالش‌ها را تشدید کرده و تحلیلگران را به این باور قطعی رسانده که «سقوط آل سعود زودتر از تمام پیش بینی‌ها اتفاق خواهد افتاد.»
 به گزارش تسنیم، «مجتهد» شاهزاده و افشاگر معروف عربستانی در جدید‌ترین اظهاراتش اعلام کرده «هم اکنون این جمله در خاندان سعودی حاکم در عربستان رواج یافته است که کشور عربستان با محمدین یعنی «محمد بن سعود» و «محمد بن عبدالوهاب» آغاز شد و با «محمدین» یعنی «محمد بن نایف» ولیعهد و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع سعودی پایان خواهد یافت.»
«مجتهد» در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر افزود: «به نظر می‌رسد که دل بستن و تکیه به «محمد بن نایف» بطور کلی از بین رفته است زیرا بسیاری از کسانی که پیش از این، وی را سوپاپ اطمینان خاندان حاکم سعودی می‌دانستند اکنون او را مانعی در مسیر نجات این خاندان می‌دانند.» این شاهزاده سعودی در ادامه تاکید کرده که «تکاپو و جنب و جوشی در درون خاندان حاکم برای تبدیل حمایت مخفیانه از «احمد بن عبدالعزیز» به یک تلاش عملی در جریان است که به قدرت گرفتن وی برای به دست گرفتن قدرت به عنوان پادشاه یا ولیعهد با اختیارات کامل منتهی می‌شود.» روزنامه هافینگتون پست نیز طی گزارشی با اشاره به کاهش 60 درصدی قیمت نفت در یک سال گذشته اعلام کرده، عربستان تا پنج سال آینده ورشکست خواهد شد.
آیت‌الله نمر
از سوی دیگر، «عامر المرشدی» رهبر یک تشکل عراقی در واکنش به تایید حکم اعدام آیت‌الله نمر گفت: اعدام «نمر»، به مثابه پایان سریع پادشاهی آل سعود خواهد بود و حاکمان آن را در دریایی از  خون غرق خواهد کرد. «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق نیز از سران آل سعود خواسته تا حکم اعدام «نمر» را لغو و مساجدی که به قتل شیعیان فتوا می‌دهند، تعطیل کنند. اخیرا دادگاه عالی ریاض و دادگاه تجدیدنظر حکم اعدام آیت‌الله «نمر باقر النمر» را تایید و آن را برای امضا به وزارت کشور و دفتر پادشاهی فرستادند. وزارت کشور سعودی نیز با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور حکم اعدام این روحانی مبارز شیعه عربستانی را تایید کرده است.
اکنون حکم اعدام این روحانی مبارز شیعی درانتظار تصمیم ملک «سلمان» پادشاه عربستان است. این روحانی برجسته شیعه که در سال 2012 دستگیر شده، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و چندین اتهام دیگر محکوم به اعدام شده است.
شیخ «نمر» در واکنش به حکم اعدام خود، به طرفداران خود و محبان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط جهان مژده‌ داد و خداوند را به خاطر سرنوشتی که برایش مقدر کرده، شکر کرد.