kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

اکبر ترکان: 4 وزیر منتقد دولت رانت‌خوار و مفت‌خور بودند!

مشاور روحانی به 4 وزیر کابینه وی که طی نامه‌ای از وضعیت اقتصادی کشور اظهار نگرانی کرده بودند، حمله کرد.


اکبر ترکان در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز با اشاره به نامه اخیر 4 وزیر کار، صنعت، دفاع و اقتصاد به رئیس‌جمهور مدعی شد این وزرا هم‌اکنون از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای پشیمان شده‌اند، چرا که درخواست نابجایی از رئیس‌جمهور داشتند.
او بدون اینکه برای ادعای خود مبنی بر پشیمانی 4 وزیر از نگارش نامه دلیلی بیاورد به هجمه علیه آنها ادامه داد و درباره انگیزه 4 وزیر در نوشتن این نامه ادعا کرد: آن‌ها به دنبال رانت‌ خوراک ارزان برای پتروشیمی بودند و هر کدامشان به یک دلیلی این نامه را امضا کردند.
او افزود: انگیزه آقای طیب‌نیا این بود که شاخص بورس بالا برود و تصور می‌کرد که اگر به پتروشیمی‌ها خوراک ارزان بدهند، سودشان بالا می‌رود و شاخص بهتری برای بورس به ارمغان می‌آورد.
مشاور روحانی افزود: اما در این میان سؤال پیش می‌آید که انگیزه آقای دهقان، وزیر دفاع و آقای ربیعی، وزیر کار چه بود؟ 90 درصد پتروشیمی‌ها برای این دو وزارتخانه و تحت مدیریت این دو وزیر است. پس دوست دارند خوراک ارزان بگیرند. مگر چه کسی از  پول مفت بدش می‌آید؟ همه خوششان می‌آید. بنابراین آنها با این انگیزه‌ها نامه را امضا کردند.
ترکان درباره انگیزه وزیر صنعت از امضای این نامه گفت: وزیر صنعت قبلا در پتروشیمی بوده است و مثل من که قبلا جاهایی بوده‌ام و همیشه به آنجاهایی که بوده‌ام، علاقه دارم، ایشان هم تعلق خاطر به پتروشیمی‌ها داشته‌اند و دلشان می‌خواست که خوراک ارزانی گیر آنها بیاید. بنابراین همه این وزرا در این نامه به دنبال خوراک ارزان برای واحدهای پتروشیمی بودند و با این انگیزه نامه را امضا کردند. بعد هم همه‌شان پشیمان شدند چون به نظرم درخواست نابجایی داشتند.
او در پاسخ به این پرسش که واکنش روحانی به آنان چه بود، مدعی شد: رئیس‌جمهور بسیار پرظرفیت هستند و به همه آنها لبخند زدند!