kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

بازگشت انقلابیون بحرین به میدان لؤلؤ معترضان به شدت با مزدوران آل خلیفه درگیر شدند

مزدوران آل خلیفه معترضانی که وارد میدان لؤلؤ در پایتخت بحرین شدند را به شدت سرکوب و شماری از آنها را زخمی کردند.


نیروهای امنیتی بحرین روز یکشنبه صدها معترض که خود را به میدان لؤلؤ در منامه پایتخت این کشور رسانده بودند را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور متفرق کردند.
نیروهای رژیم بحرین به همین جا اکتفا نکرده و به تعقیب معترضان در خیابان‌های اطراف میدان لؤلؤ پرداختند و تعدادی را نیز بازداشت کردند.
به گزارش فارس، علاوه بر عملیات تعقیب و گریز بین نیروهای امنیتی و انقلابیون بحرینی در مناطق مسکونی، نیروهای دولتی نظام آل خلیفه به سوی خانه‌های مردم نیز گاز اشک‌آور شلیک کردند.
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم این کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می‌کنند.
آل خلیفه تاکنون بسیاری از معترضان  را زخمی یا به شهادت رسانده و بسیاری از فعالان سیاسی را نیز به زندان انداخته است. آل خلیفه حتی از ترس انقلابیون، میدان لؤلؤ بحرین را که به نماد مقاومت تبدیل شده بود، تخریب کرد.
اعتراض انقلابیون بحرینی به مجامع بشری و بین‌المللی نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است چرا که روابط آل خلیفه با آمریکا و انگلیس بسیار عالی است!